Creëer een contentmap. Durf je social media uit te besteden. Kies bewuster voor een communicatiemiddel. Houd rekening met de tijd die je klant aan jouw boodschap wil besteden.
Maken, publiceren, delen. Maken, publiceren, delen. Maken, publiceren, delen. Als contentmaker ben je vaak heel druk. Maar hebben al die inspanning wel voldoende rendement? 4 tips om strategischer met je content aan de slag te gaan.
Je wilt graag dat de kwalitatieve content die je ontwikkelt ook jouw doelgroep bereikt. Een contentmap helpt je daarbij. Die zorgt er namelijk voor dat je grip krijgt op de vele kanalen die er zijn. De vele middelen die je kunt gebruiken. En de verschillende onderwerpen die je behandelt. Ook ben je je meer bewust van je verschillende doelen (informeren, motiveren, werven, instrueren, amuseren) en (sub)doelgroepen.
LinkedIn, Facebook, Pinterest, Instagram, TikTok etc bijhouden kost veel tijd. De juiste berichten, filmpjes en foto’s plaatsen kost moeite. Want je wilt niet iets plaatsen om iets te plaatsen. Nee, het moet je doelgroep boeien. Je wilt er volgers bij, je wilt geen volgers verliezen. Je wilt uitstralen wie je bent. Want ook dit sociale medium is een volwaardig communicatiekanaal. Vaak is social media een taak die iemand ‘erbij doet’. En waardoor je het optimale effect niet uit dit middel haalt. Je merkt verkoopsignalen bijvoorbeeld niet op. Want met social media kun je zeker meer leads genereren.
Het middel dat je gebruikt voor je content is heel bepalend voor het effect van je content. We weten echter dat die keuze in de praktijk vaak veel te snel wordt gemaakt. Doe dat niet. Sta er even bij stil. En stel jezelf bijvoorbeeld deze vragen: Welk middel leent zich het beste voor dit thema? Welk middel vindt de doelgroep die ik wil bereiken fijn? Misschien ben je je niet bewust van hoeveel middelen er zijn:
Klanten hebben steeds minder tijd. Klanten zijn steeds kritischer. Tijd is dus een belangrijke factor geworden in klantcommunicatie. Communiceer dus slim! Dit zijn 2 slimme manieren:
Omdat hij niet geïnteresseerd genoeg is. Of omdat hij te weinig tijd heeft. Dan zit er maar 1 ding op. Zorg dat je boodschap binnen 10 seconden te begrijpen is. Voordat jouw klant jouw bericht weglegt, wegklikt of wegzapt, moet hij weten wat je boodschap is. Hoe doe je dat?
Wat doe je als je voor deze strategie kiest?
Blijf op de hoogte van de laatste blogs en beste schrijf- en spreektechnieken.
Blogs schrijven is een van de allerleukste dingen om te doen. Hoe pak je dat professioneel aan?
Lees meerBurgemeester Jan Luteijn maakt ingewikkelde onderwerpen 'tastbaar' voor inwoners en ondernemers met vlogs.
Lees meerStop met het maken van content met als enige doel je media te vullen. Lees hoe je content creëert om je strategische doelen te bereiken.
Lees meerLoo van Eck en Babbage Company slaan de handen ineen en zijn vanaf 1 september 2023 als groep een nieuwe fase ingegaan. Samen gaan we bouwen aan het grootste communicatiebedrijf van Nederland. Ons bedrijf blijft, net als Babbage Company, wel gewoon zelfstandig opereren onder de eigen naam. De komende periode onderzoeken we op welke gebieden […]
Lees meerNa 40 jaar is oprichter Hans van Eck op 1 september 2023 bij ons bedrijf gestopt. Hij startte ons bedrijf samen met Gijs van ’t Loo in 1983. Zij waren ervan overtuigd dat bedrijven konden profiteren van wat ze hadden geleerd tijdens hun studie Taalbeheersing. Hun intuïtie bleek juist. Zowel commerciële bedrijven als overheidsinstanties bleken […]
Lees meerIs het beide of beiden? Alle of allen, sommige of sommigen en andere of anderen? Je leest de regels in dit artikel.
Lees meer