Ben jij ook zo creatief, verantwoordelijk en professioneel? Je bent niet alleen! Hoe val je dan wel op? 2 x 2 tips voor je LinkedIn-profiel.
LinkedIn publiceert elk jaar de meest gebruikte buzzwoorden in LinkedIn-profielen. Ironisch genoeg staat ‘creatief’ al jaren in de top 3. Stop met die loze termen! Want ze zeggen zo weinig. Bovendien onderscheid je je met dit soort omschrijvingen zo weinig van de rest van de 400 miljoen mensen die een LinkedIn-profiel hebben. Hoe val je dan wel op? 2 x 2 tips!
Wat doe je als eerste als je zaken met iemand wilt doen? Juist. Je bekijkt zijn LinkedIn-profiel. En dat doet die potentiële klant ook bij jou. Zorg er dus voor dat je hem een goede eerste indruk geeft door relevante en aantrekkelijke informatie op je profiel te plaatsen. Dat is de eerste stap naar succesvol online netwerken.
Noem niet dat je creatief bent, maar laat het zien! Je kunt dit bijvoorbeeld doen in een korte samenvatting bovenaan je profiel. Geef in die samenvatting niet alleen wat je allemaal kunt, maar ook (of: vooral) wat je voor de ander kunt betekenen.
Heb je ooit iets gepubliceerd of heb je meegewerkt aan een publicatie? Vermeld het in je profiel. Beschrijf ook projecten waaraan je hebt meegewerkt (doelen, behaalde resultaten). Dit geeft potentiële klanten een goede indruk van je kwalificaties. Denk ook aan vaardigheden die voor jou misschien helemaal niet zo belangrijk lijken. Die kunnen voor een potentiële klant namelijk wel wat betekenen. Spreek je meerdere talen? Ben je hobbymatig bezig met HTML? Laat het anderen weten.
Hoe actiever je bent op LinkedIn, hoe meer mensen je profiel bekijken. Ook die potentiële klant!
Door kennis te delen, breng je je profiel onder de aandacht van jouw connecties. En je profileert jezelf als autoriteit binnen jouw vakgebied.
LinkedIn is een medium waar professionals vragen stellen. Weet je het antwoord? Geef het! Zonder wederdienst of commerciële ondertoon. Dit is ook weer een manier om onder de aandacht te komen bij die potentiële klant.
Neem gerust eens contact met ons op. Wij denken graag met je mee. Bijvoorbeeld over welke content je het beste via welke kanalen kunt verspreiden. LinkedIn vraagt immers om andere content dan bijvoorbeeld Facebook of Twitter. Over hoe je die content vervolgens 100% afstemt op jouw doelgroep. Over hoe je die boeiende content zelf schrijft/filmt/tekent. Kortom: over hoe je jouw content inzet voor het maximale effect.
Blijf op de hoogte van de laatste blogs en beste schrijf- en spreektechnieken.
Hoe maak je social media teksten die aansluiten bij de snelheid van het medium? En bij de beelden die je gebruikt?
Lees meerStop met het maken van content met als enige doel je media te vullen. Lees hoe je content creëert om je strategische doelen te bereiken.
Lees meerJe online zichtbaarheid vergroten? Met 5 tips helpen we je je socialmediamarketing flink te verbeteren.
Lees meerLoo van Eck en Babbage Company slaan de handen ineen en zijn vanaf 1 september 2023 als groep een nieuwe fase ingegaan. Samen gaan we bouwen aan het grootste communicatiebedrijf van Nederland. Ons bedrijf blijft, net als Babbage Company, wel gewoon zelfstandig opereren onder de eigen naam. De komende periode onderzoeken we op welke gebieden […]
Lees meerNa 40 jaar is oprichter Hans van Eck op 1 september 2023 bij ons bedrijf gestopt. Hij startte ons bedrijf samen met Gijs van ’t Loo in 1983. Zij waren ervan overtuigd dat bedrijven konden profiteren van wat ze hadden geleerd tijdens hun studie Taalbeheersing. Hun intuïtie bleek juist. Zowel commerciële bedrijven als overheidsinstanties bleken […]
Lees meerIs het beide of beiden? Alle of allen, sommige of sommigen en andere of anderen? Je leest de regels in dit artikel.
Lees meer