Kaft Dit is Dirk
11 september 2020: Mascha van Zwieten

Onderzoek: patiëntgerichte communicatie

Hoe klantgericht wordt Dirk behandeld?

52 jaar oud. Buschauffeur. En een persoonlijk record van 1.45,30 op de halve marathon. Twee weken geleden kreeg hij opeens last van zijn lies. Daarom ging Dirk naar de huisarts. Een liesbreuk, dacht de huisarts. De huisarts verwees hem door naar het ziekenhuis. Voelt Dirk zich een klant?

Communicatie met een wetenschappelijke knipoog

In deze uitgave van LVE Wetenschappelijk lopen we mee met Dirk. Van baliegesprek tot patiëntenbijsluiter. Van de liesbreukfolder tot het gesprek met de chirurg. Communicatie met een wetenschappelijke knipoog.

Betrokken en patiëntgericht

Wat zegt de wetenschap over klantgerichte communicatie? En wat betekent dat voor de praktijk? Eén onderwerp onderzochten we samen met de Universiteit Utrecht: hoe schrijf je betrokken en patiëntgericht? Lees hierover vanaf pagina 16.

 

 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste blogs en beste schrijf- en spreektechnieken.

    Ja, ik ga akkoord met hetprivacybeleid

    Gerelateerde blogs

    Opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    Opinieonderzoek schriftelijke communicatie: fouten kosten tijd en geld

    Lees meer pijltje
    Foto bij opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    AllesoverHR en SYNC: opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Wat vinden werknemers van de communicatie van hun organisatie

    Wat vinden werknemers van de communicatie van hun organisatie?

    Lees meer pijltje

    Meer informatie?

    Stel je vraag aan Jolie. Zij helpt je graag verder.

    Foto van Jolie Verweij (meer informatie)
    Jolie Verweij

    Meer inspiratie over duidelijk schrijven?

    Beeld bij: Duidelijke taal leidt tot eenheidsworst, saaiheid en botheid als je niet oppast

    Duidelijke taal leidt tot eenheidsworst, saaiheid en botheid (als je niet oppast)

    In dit artikel lees je een paar kanttekeningen bij het gebruik van heldere taal.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Hoe schrijf je een tekst die direct duidelijk is?

    Hoe schrijf je een tekst die direct duidelijk is? 10 tips!

    Steeds meer overheidsorganisaties ondertekenen de Direct Duidelijk-deal. Maar hóe schrijf je een tekst die direct duidelijk is voor inwoners? 10 tips!

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: In 11 stappen naar een tekst die lezers met taalniveau B1 snel begrijpen

    In 11 stappen naar een tekst die lezers met taalniveau B1 snel begrijpen

    Welke taalniveaus zijn er? En hoe schrijf je een tekst die lezers met taalniveau B1 snel begrijpen? 11 tips!

    Lees meer pijltje

    Recente blogs

    Beeld bij: Boeiende zakelijke blogs schrijven: zo doe je dat

    Hoe vertaal je de eigenschappen van je product naar aantrekkelijke koopmotieven?

    Laat zien hoe jouw product het leven van je klant een stuk beter of gemakkelijker maakt. In deze blog lees je hoe je dat doet.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Constructief feedback geven op de werkvloer

    Constructief feedback geven op de werkvloer. 5 tips!

    Feedback krijgen, kan gevoelig liggen. Dus: hoe breng je je feedback op een constructieve manier? 5 concrete tips!

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Gratis whitepaper Zakelijke gesprekken voeren

    Gratis whitepaper Zakelijke gesprekken voeren

    Hoe voer je een effectief zakelijk gesprek? In deze whitepaper lees je tips over verschillende soorten zakelijke gesprekken.

    Lees meer pijltje