Netwerken via LinkedIn doe je achter je laptop of telefoon. Wil je dit medium echt benutten? Lees dan onze tips.
Netwerken met een wijntje en bakje nootjes kan nog steeds. Het werkt ook nog steeds. En is bovendien heel gezellig! Maar het kán sneller, slimmer en strategischer.
Netwerken achter je laptop of telefoon doe je met LinkedIn. Het is niet voor niets het meest gebruikte sociale medium van Nederland. Ook al is het wat minder gezellig. Maar … met alleen een account en een leuke profielfoto blijft die netwerkborrel noodzaak. Wil je dit medium echt benutten? En jezelf profileren als autoriteit op jouw vakgebied? En je interessante contacten razendsnel uitbreiden? En uiteindelijk je omzet zien groeien? Lees dan deze tips.
Het is een zakelijk platform. Kiekjes van je gezin, je strandvakantie of jij met je favoriete BN-er bewaar je maar voor Facebook of Instagram. En dat geldt ook voor die lollige foto van jou en je collega’s tijdens de vrijdagmiddagborrel.
LinkedIn is geen veredeld CV, maar een sociaal medium. Mensen stellen het op prijs als je een korte, vlot geschreven omschrijving toevoegt aan je profiel met een informele tone of voice. Geef niet alleen aan wat jij allemaal kan, maar ook (of: vooral) wat je voor de ander kan betekenen.
Het is mogelijk om op LinkedIn blogs (artikelen) te plaatsen met een zakelijke insteek. Het doel is om gratis kennis te delen, maar uiteraard levert het jou ook voordeel op. Je brengt je profiel onder de aandacht van je connecties en je profileert jezelf als autoriteit binnen jouw vakgebied.
Stuur nooit zomaar de standaard LinkedIn uitnodiging naar nieuwe connecties, maar personaliseer je boodschap. Een leuke, persoonlijke uitnodiging prikkelt ook tot een mailwisseling en je weet maar nooit wat daaruit voortvloeit.
Reageer op de berichten van je connecties en doe mee met discussies. Je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt. Misschien is er wel iemand in je derdegraads netwerk die je bericht toevallig ziet en uit nieuwsgierigheid op je profiel klikt.
Blijf op de hoogte van de laatste blogs en beste schrijf- en spreektechnieken.
Hoe zet je social media in als leadgenerator? 3 tips! Content is key. Zonder actie geen interactie. Denk strategisch.
Lees meerHoe maak je social media teksten die aansluiten bij de snelheid van het medium? En bij de beelden die je gebruikt?
Lees meerStop met het maken van content met als enige doel je media te vullen. Lees hoe je content creëert om je strategische doelen te bereiken.
Lees meerLoo van Eck en Babbage Company slaan de handen ineen en zijn vanaf 1 september 2023 als groep een nieuwe fase ingegaan. Samen gaan we bouwen aan het grootste communicatiebedrijf van Nederland. Ons bedrijf blijft, net als Babbage Company, wel gewoon zelfstandig opereren onder de eigen naam. De komende periode onderzoeken we op welke gebieden […]
Lees meerNa 40 jaar is oprichter Hans van Eck op 1 september 2023 bij ons bedrijf gestopt. Hij startte ons bedrijf samen met Gijs van ’t Loo in 1983. Zij waren ervan overtuigd dat bedrijven konden profiteren van wat ze hadden geleerd tijdens hun studie Taalbeheersing. Hun intuïtie bleek juist. Zowel commerciële bedrijven als overheidsinstanties bleken […]
Lees meerIs het beide of beiden? Alle of allen, sommige of sommigen en andere of anderen? Je leest de regels in dit artikel.
Lees meer