Afbeelding infographic Commercieel schrijven
28 juni 2021: Mascha van Zwieten

Infographic Commercieel schrijven

Pas onze 5 tips toe, zodat je je doel bereikt.

5 tips voor doeltreffende commerciële teksten

  1. Bepaal het motief van je doelgroep.
  2. Zorg dat je de aandacht van je doelgroep krijgt.
  3. Pas een boeiende schrijfstijl en structuur toe.
  4. Verzin overtuigende argumenten.
  5. Sluit af met een passende Call to action.

Meer informatie over deze tips vind je in deze infographic:

 

 

Doe mee met onze training Copywriting

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste blogs en beste schrijf- en spreektechnieken.

    Ja, ik ga akkoord met hetprivacybeleid

    Gerelateerde blogs

    Opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    Opinieonderzoek schriftelijke communicatie: fouten kosten tijd en geld

    Lees meer pijltje
    Foto bij opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    AllesoverHR en SYNC: opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Wat vinden werknemers van de communicatie van hun organisatie

    Wat vinden werknemers van de communicatie van hun organisatie?

    Lees meer pijltje

    Meer informatie?

    Stel je vraag aan Gonda. Zij helpt je graag verder.

    Foto van Gonda ter Maaten (meer informatie)
    Gonda ter Maaten

    Meer blogs over commercieel schrijven

    Beeld bij: Als jouw tekst een staart en snorharen had, zou ik hem wel lezen

    Als jouw tekst een staart en snorharen had, zou ik hem wél lezen

    Lees hoe je als copywriter een tekst schrijft die kan wedijveren met een schattig poesje dat op de rug van een labrador zit.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Een overtuigende commerciële tekst schrijven. 5 tips!

    Een overtuigende commerciële tekst schrijven. 5 tips!

    Schrijf je regelmatig commerciële teksten? Maar twijfel je of jouw teksten overtuigen en de aandacht trekken? Lees dan onze tips.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Vertel eens een verhaal als je een offerte maakt

    Vertel eens een verhaal als je een offerte maakt!

    De offerte is het belangrijkste document in het verkoopproces. Hoe maak je een goede offerte? Vertel eens een verhaal! 3 tips.

    Lees meer pijltje

    Recente blogs

    Beeld bij: Wat doet een copywriter

    Wat doet een copywriter?

    'Op een feestje noemde ik mezelf copywriter. Maar eenmaal thuis begon het te knagen. Kon ik mezelf zomaar zo noemen?'

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Spreken zonder woorden. De kracht van non-verbale communicatie

    Spreken zonder woorden: de kracht van non-verbale communicatie

    Non-verbale communicatie is alle communicatie die niet via woorden verloopt. Denk aan lichaamstaal, maar ook aan de toon waarop je iets zegt.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Je brief of e-mail afsluiten

    Je e-mail of brief afsluiten? Gebruik deze tips en voorbeelden

    Het afsluiten van je e-mail of brief. Hoe doe je dat? Vermijd clichézinnen en 'houd de deur open voor je lezer'.

    Lees meer pijltje