Beeld bij: Gratis whitepaper Scorende offertes schrijven
12 juli 2021: Martijn Jacobs

Gratis whitepaper Scorende offertes schrijven

Wat leuk dat je interesse hebt in de whitepaper ‘Scorende offertes schrijven’. En wat verstandig! Want je geeft daarmee aan dat je begrijpt dat het moment waarop de klant jouw offerte gaat lezen hét belangrijkste moment is binnen het verkoopproces. Dan neemt de klant namelijk de beslissing om jouw product of dienst wel of niet te kopen.

Loo van Eck leert accountmanagers al meer dan 35 jaar om scorende offertes te schrijven.

En dat doen wij volgens onze eigen visie. Wat die visie inhoudt? Daarvan lichten we in deze whitepaper een tipje van de sluier op.

Wat maakt jouw offerte winnend?

Je maakt jouw offerte winnend als je:

  • de klant laat zien dat je hem helemaal heeft begrepen;
  • de klant overtuigt dat jouw product zijn probleem het beste oplost of zijn wens het beste invult;
  • de klant laat begrijpen dat de prijs die je vraagt terecht is.

Eigenlijk moet je hele offerte hierop gericht zijn.

In deze whitepaper gaan we in op verschillende onderdelen

We staan stil bij deze uitgangspunten:

  • Je legt de basis voor een goede offerte in het verkoopgesprek.
  • Je laat jouw offerte aansluiten bij de sfeer in het gesprek.
  • Je zet de toon in de inleiding van jouw offerte.
  • Je laat zien dat je de klant hebt begrepen.
  • Je onderscheidt je van de concurrent dankzij jouw visie.
  • Je laat jouw product 100% aansluiten op de vraag van de klant.
  • Je zorgt dat de prijs geen belemmering vormt.
  • Je geeft het laatste zetje door jouw bewijskracht.
  • Je zorgt voor een daverende eindsprint.

Vul het formulier in.

En ontvang een gratis exemplaar van de whitepaper Scorende offertes schrijven.

 

Wil je het schrijven van offertes oefenen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste blogs en beste schrijf- en spreektechnieken.

    Ja, ik ga akkoord met hetprivacybeleid

    Gerelateerde blogs

    Beeld bij: Automobilisten en schrijvers. Vergelijkbaar?

    Automobilisten en schrijvers. Vergelijkbaar?

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Gratis whitepaper Zakelijke gesprekken voeren

    Gratis whitepaper Zakelijke gesprekken voeren

    Lees meer pijltje
    Opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    Opinieonderzoek schriftelijke communicatie: fouten kosten tijd en geld

    Lees meer pijltje

    Meer informatie?

    Bel of mail ons gerust. Wij helpen je graag verder.

    Lars van der Kaag
    Lars van der Kaag

    Meer blogs over teksten die verkopen

    Beeld bij: Wij hebben de perfecte oplossing voor jou

    ‘Wij hebben de perfecte oplossing voor jou’

    In de offerte moet een schrijver alles uit de kast halen om de klant te overtuigen. Hoe? 3 tips!

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Vertel eens een verhaal als je een offerte maakt

    Vertel eens een verhaal als je een offerte maakt!

    De offerte is het belangrijkste document in het verkoopproces. Hoe maak je een goede offerte? Vertel eens een verhaal! 3 tips.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Storywriting: hoe schrijf je een boeiend verhaal

    Storywriting: hoe schrijf je een boeiend verhaal?

    Veel mensen vertellen verhalen. Maar hoe krijg je die verhalen ook goed op papier? In deze blog vind je 10 tips voor storywriting.

    Lees meer pijltje

    Recente blogs

    Beeld bij: Hoe luister je actief tijdens een telefoongesprek

    Hoe luister je actief tijdens een telefoongesprek?

    Tijdens een telefoongesprek zie je de ander niet. Daardoor mis je non-verbale signalen en is luisteren éxtra belangrijk.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Boeiende zakelijke blogs schrijven: zo doe je dat

    Hoe vertaal je de eigenschappen van je product naar aantrekkelijke koopmotieven?

    Laat zien hoe jouw product het leven van je klant een stuk beter of gemakkelijker maakt. In deze blog lees je hoe je dat doet.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Constructief feedback geven op de werkvloer

    Constructief feedback geven op de werkvloer. 5 tips!

    Feedback krijgen, kan gevoelig liggen. Dus: hoe breng je je feedback op een constructieve manier? 5 concrete tips!

    Lees meer pijltje