rate diensten 395


unlike
8.04 | poppetje 445
Afbeelding bij Training Verkoopgesprekken voeren
- Trainingen

Training Verkoopgesprekken voeren

Ze zit tegenover je met een kritische blik in haar ogen. Haar lichaam spreekt duidelijke taal: ‘Kom maar op!’ En dat terwijl het gesprek nog moet beginnen. Je slikt.

Verkopen gaat over vertrouwen. De klant moet vertrouwen krijgen in jou. In jouw oplossing. En in jouw organisatie. Dat vertrouwen bouw je op door de juiste woorden te kiezen. De juiste uitstraling. De juiste verkoopstrategie.

Wij kijken anders aan tegen verkopen dan de meeste trainingsbureaus. Wij focussen niet op de commercie, maar op de communicatie. Omdat wij geloven dat ook in het verkoopgesprek de communicatie het verschil maakt.

 

Afbeelding bij training Verkoopgesprekken voeren.

Na deze training ...

… win je het vertrouwen van je klant;
… heb je een goede strategie voor het voeren van een commercieel gesprek;
… voel je je zekerder in het verkoopgesprek;
… ben je lastige situaties de baas.

Programma training

Je leert …

… structuur aan te brengen in jouw verkoopgesprek.
• De opbouw: pak de regie en leid de klant door het gesprek heen.
• Luisteren, vragen en doorvragen: maak echt contact.
• De afsluiting: een vooruitblik naar de offerte.

… jouw klant te overtuigen in uw verkoopgesprek.
• Vertaal jouw verhaal naar wat de klant nodig heeft.
• Klantbenadering: als verkoper of als adviseur?
• Vergeet de backing niet: een essentieel onderdeel.

… om te gaan met lastige situaties in jouw verkoopgesprek.
• Non-verbaal gedrag: een scherpe diagnose en bespiegeling.
• Onderhandelen: overtuig de klant.
• Omgaan met emoties: wat te doen met weerstand, irritaties en kwaadheid.

Susan op het Veld

het was interessant. je leert altijd iets en ik denk dat de collega's die daadwerkelijk commercieel gesprekken voeren echt iets hier aan heb.

afbeelding bij review 9

AgroLingua

23 september 2021
Bekijk meer reviews
Emmy Simons

Ik vond het een erg leerzame training. Er was veel ruimte voor eigen inbreng, waardoor we ook echt met onze eigen praktijksituaties konden oefenen. Fijne sfeer en goede trainers!

afbeelding bij review 8

AgroLingua

23 september 2021
Bekijk meer reviews
Remko Custers

Goede levendige training waar je bewust wordt hoe je op salesgebied door de wijze van communiceren je doelen kunt bereiken.

afbeelding bij review 8

AgroLingua

23 september 2021
Bekijk meer reviews
Marinka Cornelisse- Overeem

Tijdens de cursus: Succesvolle gesprekken heb ik vooral geleerd dat je toch aardig wat communicatiepunten bij jezelf kan verbeteren. Het is lastig vastgeroeste gewoontes aan te passen, maar toch heb ik geleerd in deze weken dat ik bewuster omga met communiceren, dat je niet moet invullen voor andere personen en dat je vooral veel open/ gerichte vragen moet stellen. Ook het non verbale aspect wordt goed behandeld. Al met al een leuke training waar je beter naar jezelf leert kijken. Met een acteur werken is vrij confronterend maar ook heel "echt" Bedankt voor deze trainingsdagen.

afbeelding bij review 8

Het Veiligheidsinstituut

13 november 2019
Bekijk meer reviews
Jan Bouwmeester

Met deze cursus kan ik gesprekken met organisaties meer diepgang geven

afbeelding bij review 8

Gemeente Hoogeveen

3 december 2018
Bekijk meer reviews
Petra Wiefferink

Ik heb geleerd dat je je kunt voorbereiden op de onderhandeling. Dat je onderhandelt op basis van wederzijdse belangen. Wat kunnen we voor elkaar betekenen? Zonder daarbij het doel uit het oog te verliezen.

afbeelding bij review 8

Mijande Wonen

24 juli 2017
Bekijk meer reviews
Annelies Cuijpers

Als je al denkt dat je als ambtenaar niks te verkopen hebt, kan je nog altijd een Brobbelmatrix aan de man brengen. Na deze training weet je dat je echt niet hoeft te liegen of overdrijven als je toch je enthousiasme voor je werk wilt overbrengen.

afbeelding bij review 9

Provincie Noord-Brabant

20 juli 2017
Bekijk meer reviews
Frank van de Ven

Je wordt de hele dag geconfronteerd met mensen die iets aan jou willen verkopen en zelf moet je ook vaker iets aan de man brengen dan je denkt. Wij kunnen daarbij vaak wat leren want het gaat niet alleen om argumenten, maar ook om hoe je het verhaal brengt en welke elementen daarbij van belang zijn om een ander te kunnen overtuigen of in beweging te krijgen. Daarom is deze workshop een aanrader!

afbeelding bij review 9

Provincie Noord-Brabant

20 juli 2017
Bekijk meer reviews
Angela Breeuwer-Spierings

Leuke cursus die je inzicht geeft in de verschillende verkooptechnieken die worden toegepast. Nu eens proberen of ik mijn 'producten' daarmee ook aan de man kan brengen!

afbeelding bij review 7

Provincie Noord-Brabant

20 juli 2017
Bekijk meer reviews
Dianne Swennenhuis

Gewoon een goede training, die je gelijk in de praktijk kunt toepassen.

afbeelding bij review 8

Mijande Wonen

20 juli 2017
Bekijk meer reviews
pijltje pijltje

Doelgroep

Voor iedereen die …
… regelmatig commerciële klantgesprekken voert;
… moeite heeft de klant te overtuigen;
… de volgende stap wil zetten in klantcommunicatie.

Didactiek

Wat is de aanpak tijdens onze training?
Samen met jou en de andere deelnemers bepalen we welke onderdelen we behandelen. We werken met kleine groepen zodat iedereen aan bod komt om te oefenen. Dat doen we op basis van situaties uit jouw praktijk. Je levert voorafgaand aan de training cassussen bij ons aan.

+ Trainingsacteur
Oefenen gaat natuurlijk het allerbeste met een professionele trainingsacteur. Daarom zorgen we dat je volop kunt oefenen met een acteur die jouw praktijksituatie uitstekend kan nabootsen.

Deze training als incompany?

Wil je deze training voor meerdere collega’s organiseren?
Dat kan! Klassikaal of volledig online.
Of juist de effectieve combinatie daarvan: blended learning.
Welke vorm je ook kiest, we ontwikkelen een training 100% op maat voor jouw organisatie. Hoe uitgebreid het leertraject is? Dat bepaal je zelf. Neem gerust contact op met een van onze opleidingsadviseurs voor meer informatie via (0318) 69 69 00 of loo@lve.nl.

Ik wil advies op maatpijltje

Veelgestelde vragen

We helpen je graag verder bij vragen.

Geven jullie alleen trainingen of doen jullie meer?

We geven vooral communicatietrainingen. Maar we kunnen daarnaast nog veel meer op het gebied van communicatie. Want onze klanten komen met allerlei communicatievragen bij ons. Ze willen bijvoorbeeld hun kernwaarden vertalen naar een concrete schrijfstijl. Hun ingewikkelde polisvoorwaarden laten herschrijven in begrijpelijke taal. Of enkel hun medewerkers laten opleiden om beter te communiceren. En dat wij ook daarna blijven helpen om het nieuw geleerde communicatiegedrag te blijven toepassen. We kunnen met al deze vragen helpen.

Onze adviseurs bespreken iedere klantvraag en maken een advies op maat. Dat kan betekenen dat we een schrijfstijlwijzer voor jouw organisatie ontwikkelen en alle standaardteksten in die stijl herschrijven. Of dat we een meetlat ontwikkelen om na de trainingen te toetsen of het geleerde communicatiegedrag niet wegzakt. Of we starten met een op maat gemaakte animatie voor jouw organisatie om draagvlak te creëren voor een nieuwe schrijfstijl binnen de organisatie. En pas daarna te starten met communicatietrainingen.

Wat we precies allemaal kunnen voor jou of voor jouw organisatie? Dat lees je bij ‘Wat wij doen’.

Geven jullie trainingen aan organisaties of ook aan individuen?

We doen beide.

Wil je een training voor jouw organisatie voor meerdere collega's organiseren? Dat kan. Klassikaal, volledig online of juist een combinatie van deze twee (blended learning). Welke vorm je ook kiest, we ontwikkelen een training 100% op maat voor jouw organisatie. Hoe uitgebreid het leertraject is? Dat bepaal je ook zelf.

Wil je een communicatietraining voor jezelf? Dat kan ook. We hebben 27 verschillende trainingen die we op ons kantoor in Ede organiseren. Daar kun je je voor inschrijven. Er staan meerdere data en tijdstippen gepland voor het hele jaar. De meeste open trainingen duren 1 dag.

Hoe groot zijn de trainingsgroepen?

We werken met kleine groepen, omdat we persoonlijke aandacht belangrijk vinden. In een training over schriftelijke communicatie zitten maximaal 12 cursisten. En in een training over mondelinge communicatie maximaal 8 cursisten. Volg je een open training op ons kantoor in Ede? Dan is de groepsgrootte afhankelijk van het aantal inschrijvingen. Het kan dus voorkomen dat je slechts met 3 andere cursisten in de groep zit.

Hoe gaan jullie om met medewerkers die geen zin hebben in een training?

Ten eerste zorgen wij ervoor dat we leren leuk maken. Dat doen wij door een programma te maken dat boordevol zit met verrassende en inspirerende oefeningen, anekdotes en spellen. Wij zorgen ervoor dat onze cursisten, jouw medewerkers, de leukste training ooit krijgen. Dat klinkt misschien wat overdreven, maar dat horen wij echt vaak terug na een training.

Ten tweede werken wij altijd met onze eigen trainers. Die leiden we zelf op. En die staan garant voor een communicatietraining van het hoogste niveau.

Ten derde zorgen we in al onze trainingen eerst voor een denkomslag bij de cursisten. Dat kan omdat we een eigen en vernieuwende visie op communicatie hebben. Wij leren cursisten anders te kijken naar communicatie en klanten. En die denkomslag hebben ze nodig om ook blijvend anders te schrijven of spreken.

Waarom vragen jullie mij eigen materiaal in te sturen voor een training?

Wij baseren onze trainingen op jouw eigen teksten, gesprekken of films die je voor de training naar ons opstuurt. Zo weten we namelijk precies waar je al goed in bent en waar je je nog in kunt verbeteren. Op die manier kunnen we het niveau van de training bepalen. En kunnen we de focus leggen op de aandachtspunten van alle cursisten. Daarnaast maken we oefeningen met jouw eigen materiaal (uiteraard gaan wij zorgvuldig om met dat materiaal). Zodat je oefent met jouw eigen praktijksituaties en niet wordt afgeleid door inhoud waar je niet thuis in bent.

Krijg ik na de training nog iets om de leerstof onder de aandacht te houden?

Na de training krijg je via onze app nog 40 dagen lang iedere dag een tip die aansluit bij jouw training. Die tips houden je bewust van wat je hebt geleerd. Zodat het effect van de training nog groter is. Daarnaast vind je op jouw persoonlijke pagina van de cursistensite nog een samenvatting van de training en de presentatie van de trainer. Nog meer behoefte aan kennis? Op onze blogpagina vind je allerlei kennisartikelen.

Kan ik nog feedback vragen na een training?

Ja, je mag na een training nog een keer feedback vragen aan jouw trainer. Je stuurt bijvoorbeeld een eigen tekst of filmpje naar hem of haar op. En de trainer geeft je feedback via een persoonlijke e-coachingsfilm.

Als ik een tekstschrijver bij jullie inhuur, kan ik dan ook een geheel nieuwe tekst laten schrijven?

Ja, we gaan op ieder moment voor je aan de slag. Dus ook als je een nieuwe tekst wilt laten schrijven. Wij verzamelen de informatie, doen een interview of houden een gesprek met jou om de input te achterhalen. Vervolgens schrijven we de tekst. Jij kunt erop rekenen dat je een complete tekst krijgt die aansluit bij jouw lezer en uitstraalt wie jij bent of waar jouw organisatie voor staat.

Maar ook als je zelf een tekst hebt geschreven, kun je bij ons terecht. Bijvoorbeeld als je hier niet helemaal tevreden mee bent of als de schrijfstijl niet meer van deze tijd is. Of als je een document graag wilt laten controleren om zeker te weten dat je niets bent vergeten en alle puntjes op de i kloppen.

Kan ik mijn tekst laten checken op fouten?

Sterker nog, daar smullen wij van. Want onze tekstschrijvers zijn natuurlijk van het slag hippe tekstnerds. En doen niets liever dan teksten nalezen en corrigeren op type- of taalfouten. Als we dan ook nog advies kunnen geven over heldere formuleringen en een aantrekkelijke opbouw, zijn we helemaal in ons element. Geen vraag te gek, geen tekst te gek.

Volg ik de training met mensen uit mijn eigen branche?

De meeste trainingen organiseren we bij organisaties intern. Dus bij de meeste trainingen zitten collega's bij elkaar. Dat is anders bij onze open trainingen. Als je meedoet met een open training volg je deze samen met mensen uit allerlei verschillende branches. Wij horen vaak dat cursisten dit juist interessant vinden, omdat ze zo een kijkje in de keuken van collega’s uit andere branches kunnen nemen.

Is er een minimaal opleidingsniveau voor jullie trainingen?

Wij maken geen verschil in opleidingsniveaus. Onze trainingen zijn voor ieder opleidingsniveau geschikt. Dat kan, omdat we de trainingen helemaal afstemmen op de deelnemers die meedoen. Je hebt dus ook geen voorkennis of aanvangsniveau nodig om mee te kunnen doen met onze trainingen.

Heb ik nog wel een tekstschrijver nodig nu AI er is?

Als je de lat voor je teksten hoog legt: ja, dan heb je een vaardige tekstschrijver nodig. Taalmodellen zoals ChatGPT kunnen je zeker helpen met het schrijven van een tekst. En dat gaat ook nog eens erg snel en in grote hoeveelheden. Maar de taalmodellen brengen ook een hoop nadelen met zich mee. Ten eerste de kwaliteit van de tekst. AI is goed in het schrijven van algemene teksten, maar niet in teksten die gaan over specifieke situaties. Daarnaast mist AI essentiële kenmerken die belangrijk zijn voor een tekst op maat. Zoals inlevingsvermogen, authenticiteit en kennis over jullie organisatie. Daarnaast zijn er een hoop andere nadelen. AI heeft grote impact op het milieu, werkt vooroordelen in de hand en veel AI-tools waarborgen de privacy niet goed.

Is Loo van Eck dan volledig tégen de inzet van AI om te schrijven? Nee, zeker niet. Maar vaardige tekstschrijvers zijn essentieel voor goede teksten. Misschien wel meer dan ooit. Meer weten over AI? Bekijk onze training Slim schrijven met AI.

Waar vind ik alle informatie over mijn training?

Nadat je je hebt ingeschreven voor een training ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link naar jouw persoonlijke pagina op onze cursistensite. Daar vind je alle informatie die je nodig hebt voor jouw training. Je vindt er informatie over de tijd, de locatie en de trainer van de training. En je ziet precies welke voorbereidingsacties je moet doen. Na de training kun je al het opleidingsmateriaal op jouw pagina vinden en jouw certificaat downloaden.

Moet ik zelf lunch meenemen naar een open training?

Nee. Als de training bij ons op kantoor is dan regelen wij een lunch. Heb je lunchwensen? Daar houden wij rekening mee. Je kunt dit aangeven bij de intakevragen.

Kan ik bij jullie kantoor parkeren als ik met de auto kom?

Ons kantoor is goed te bereiken. Maak je geen zorgen over het parkeren: er is voldoende ruimte om gratis te parkeren. We zitten in Ede, niet in de Randstad :-).

Bij wie kan ik terecht als ik vragen heb over de training?

Heb je vragen over een training of wil je advies? Dan kun je bellen naar (0318) 69 69 00. Of een e-mail sturen naar opentrainingen@lve.nl. Wij helpen je graag!

Kan ik mijn inschrijving voor een open training nog annuleren?

Je kunt dan tot 2 weken na de beslissing de training nog annuleren. Daarna kun je tot 4 weken voor de training nog afzeggen. Zonder kosten.
Zeg je later af? Dan betaal je:

  • 35% als je tussen 4 en 2 weken voor de training afzegt.
  • 65% als je tussen 2 weken en 1 week voor de training afzegt.
  • 100% als je minder dan 1 week van tevoren voor de training afzegt.

Wat voor soort teksten kan ik laten herschrijven?

Dat antwoord is eenvoudig: we kunnen elke tekst herschrijven. Van commerciële, overtuigende teksten, columns en blogs tot standaardbrieven, tenderteksten en juridische voorwaarden, brieven of rapporten. Je kunt ook bij ons terecht voor een vacaturetekst, websitetekst, een script of handleiding. Of misschien wil je een speech laten schrijven of hulp bij sociale mediaberichten. In dit boekje lees je meer over alle soorten teksten. Met heldere voorbeelden. Laat je inspireren!

Wat vinden andere mensen van de training die ik wil volgen?

Als je een training wilt volgen, is het fijn om te weten wat andere mensen van de training vonden. Je kunt dat heel gemakkelijk bekijken op de pagina van de training waarin je interesse hebt. In de blauwe balk staan ervaringen van mensen die de training eerder volgden.

Kan ik als individu ook iets laten herschrijven? (dus niet alleen als bedrijf)

Dat kan. Je hoeft geen bedrijf te hebben om je vraag bij ons neer te leggen. Aarzel niet, we denken graag met je mee!

Moet ik een laptop meenemen naar de training?

Bij de meeste trainingen hoeft dit niet. Volg je een training waarbij je wel een laptop mee moet nemen? Dan staat dit in de intakevragen die je voor de training van ons ontvangt. Heb je zelf geen laptop? Dan hebben wij een leenlaptop voor jou.

Ik moet een e-learning volgen voor de training. Waar kan ik die vinden?

Nadat je je hebt ingeschreven voor een training ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link naar jouw persoonlijke pagina op onze cursistensite. Volg je een e-learning voordat je meedoet aan een training? Dan staat die daar voor je klaar.

Krijg ik een certificaat na de training?

Ja, je krijgt een certificaat. Nadat je je hebt ingeschreven voor een training ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link naar jouw persoonlijke pagina op onze cursistensite. Op die pagina vind je na de training al het opleidingsmateriaal. Je kunt daar jouw certificaat downloaden nadat je de evaluatievragen hebt ingevuld.

Betaal ik btw over jullie trainingen, e-learnings en boeken?

Over onze trainingen en e-learnings betaal je geen btw. Over onze boeken betaal je 9% btw.

Wanneer ontvang ik de rekening van de training?

Je ontvangt de rekening een paar dagen na je inschrijving. Je ontvangt deze via de mail.

kleine foto werkende medewerkers LVE

Heb je nog geen passend antwoord gevonden?

Neem contact op met een van onze medewerkers.

Neem contact op pijltje

Ook interessant voor jou:

Afbeelding bij Training Offertes maken

Training Offertes schrijven

Lees meer pijltje
Afbeelding bij Training Zakelijke gesprekken voeren

Training Zakelijke gesprekken voeren

Lees meer pijltje
afbeelding bij training Brieven & E-mails schrijven

Training Brieven en e-mails

Lees meer pijltje

Tips, blogs en artikelen:

Beeld bij: Hoe verhalen vertellen, helpt bij het verkoopgesprek

Hoe verhalen vertellen, helpt bij het verkoopgesprek

Dankzij storytelling zijn Edgars verkoopgesprekken een stuk succesvoller. Lees meer over dit voorbeeld van storytelling in de praktijk.

Lees meer pijltje
Beeld bij: De zoektocht naar een fijn huis en een fijne makelaar

De zoektocht naar een fijn huis én een fijne makelaar

Wat zijn de kenmerken van een goed verkoopgesprek? Welke eigenschappen heeft een goede verkoper? Tips en voorbeelden.

Lees meer pijltje
Beeld bij: Zo houd je je teksten kort en toch volledig

Zo houd je je teksten kort en tóch volledig

In dit artikel lees je hoe je korte, duidelijke teksten schrijft waarin je tóch volledig bent.

Lees meer pijltje

Contact

Vragen of advies?
Heb je vragen? Of wil je meer advies? Bel of mail gerust.
Je bereikt ons via 0318 69 69 00 of loo@lve.nl. Wij helpen je graag verder.

Contactformulier
Wil je dat wij contact met je opnemen? Laat dan je gegevens hieronder achter.

    Ja, ik ga akkoord met hetprivacybeleid

    Wat onze klanten ervaren

    Close

    het was interessant. je leert altijd iets en ik denk dat de collega's die daadwerkelijk commercieel gesprekken voeren echt iets hier aan heb.

    Love 9

    AgroLingua

    23 september 2021

    Ik vond het een erg leerzame training. Er was veel ruimte voor eigen inbreng, waardoor we ook echt met onze eigen praktijksituaties konden oefenen. Fijne sfeer en goede trainers!

    Love 8

    AgroLingua

    23 september 2021

    Goede levendige training waar je bewust wordt hoe je op salesgebied door de wijze van communiceren je doelen kunt bereiken.

    Love 8

    AgroLingua

    23 september 2021

    Tijdens de cursus: Succesvolle gesprekken heb ik vooral geleerd dat je toch aardig wat communicatiepunten bij jezelf kan verbeteren. Het is lastig vastgeroeste gewoontes aan te passen, maar toch heb ik geleerd in deze weken dat ik bewuster omga met communiceren, dat je niet moet invullen voor andere personen en dat je vooral veel open/ gerichte vragen moet stellen. Ook het non verbale aspect wordt goed behandeld. Al met al een leuke training waar je beter naar jezelf leert kijken. Met een acteur werken is vrij confronterend maar ook heel "echt" Bedankt voor deze trainingsdagen.

    Love 8

    Het Veiligheidsinstituut

    13 november 2019

    Met deze cursus kan ik gesprekken met organisaties meer diepgang geven

    Love 8

    Gemeente Hoogeveen

    3 december 2018

    Ik heb geleerd dat je je kunt voorbereiden op de onderhandeling. Dat je onderhandelt op basis van wederzijdse belangen. Wat kunnen we voor elkaar betekenen? Zonder daarbij het doel uit het oog te verliezen.

    Love 8

    Mijande Wonen

    24 juli 2017

    Als je al denkt dat je als ambtenaar niks te verkopen hebt, kan je nog altijd een Brobbelmatrix aan de man brengen. Na deze training weet je dat je echt niet hoeft te liegen of overdrijven als je toch je enthousiasme voor je werk wilt overbrengen.

    Love 9

    Provincie Noord-Brabant

    20 juli 2017

    Je wordt de hele dag geconfronteerd met mensen die iets aan jou willen verkopen en zelf moet je ook vaker iets aan de man brengen dan je denkt. Wij kunnen daarbij vaak wat leren want het gaat niet alleen om argumenten, maar ook om hoe je het verhaal brengt en welke elementen daarbij van belang zijn om een ander te kunnen overtuigen of in beweging te krijgen. Daarom is deze workshop een aanrader!

    Love 9

    Provincie Noord-Brabant

    20 juli 2017

    Leuke cursus die je inzicht geeft in de verschillende verkooptechnieken die worden toegepast. Nu eens proberen of ik mijn 'producten' daarmee ook aan de man kan brengen!

    Love 7

    Provincie Noord-Brabant

    20 juli 2017

    Gewoon een goede training, die je gelijk in de praktijk kunt toepassen.

    Love 8

    Mijande Wonen

    20 juli 2017