Na deze training ...
… heb je jouw socialmediastrategie bepaald;
… trek je de aandacht in de tijdlijn van jouw volgers met pakkende teksten en effectieve beelden;
… ga je naar huis met een rugzak vol ideeën én een aantal socialmediaberichten.
Programma training
Je leert …
… hoe je jouw socialmediastrategie bepaalt.
• Kernwaarden: hoe vertaal je kernwaarden naar jullie online uitstraling?
• Doelen: welke doelen passen bij jouw organisatie?
… hoe je pakkende teksten voor social media schrijft.
• Leesmotief: hoe sluit je met jouw teksten aan bij wat je doelgroep wil weten?
• Inhoud tekst: hoe schrijf je teksten die aansluiten bij jouw doel, doelgroep en onderwerp?
• Schrijfstijl: hoe trek je de aandacht van jouw doelgroep met jouw teksten?
… hoe je aantrekkelijke foto’s voor social media maakt.
• Technieken smartphone: hoe maak je goede foto’s met jouw smartphone?
• Kijkmotief: hoe sluit je met jouw foto’s aan bij wat jouw doelgroep wil zien?
• Inhoud foto: wat voor foto’s sluiten aan bij jouw doel, doelgroep en onderwerp?
• Bewerking foto: hoe en met welke apps bewerk je jouw foto’s?
• Combinatie beeld en tekst: hoe versterken foto’s en tekst elkaar?
… hoe je video’s maakt die veel views op social media krijgen.
• Script schrijven: hoe schrijf je een doel- en doelgroepgericht script?
• Filmen: met welke technieken breng je alles goed in beeld met je smartphone?
• Presenteren: hoe presenteer je jezelf goed voor de camera?
• Monteren: hoe en met welke apps voeg je alle beelden samen en hoe bewerk je ze?
• Promoten: hoe deel en promoot je jouw video’s via social media?