calendar 30-10-2024

rate diensten 995

rate diensten 09:30


training online content strategie
- Trainingen

Training Online content strategie

Met je communicatie-afdeling heb je door de jaren heen allerlei media opgetuigd. Denk aan je website, blog, klantmagazine, social media en zo door. Het vullen van al die kanalen met interessante content is behoorlijk veel werk. Zoveel werk dat jij en je collega’s steeds vaker vooral content aan het maken zijn om de kanalen te vullen. De strategie en tactische ideeën daarachter raken daarbij steeds verder uit het zicht.

Relevante en waardevolle content produceren

In de training Online contentstrategie leer je hoe je de strategische doelstellingen van je organisatie vertaalt naar een contentplan. Relevantie voor je publiek is daarbij cruciaal en je leert ook welke meetbare doelen je helpen met het maken van keuzes. Zo zorg je ervoor dat je als communicatie-afdeling je tijd vooral steekt in content die er echt toe doet.

Deze training wordt gegeven door Etienne Donicie. Hij heeft 15 jaar ervaring in SEO.

training online content strategie

Na de training …

  • heb je een online contentstrategie voor je organisatie;
  • heb je die online contentstrategie uitgewerkt naar een concreet contentplan;
  • weet je hoe je op basis met data het werk van je afdeling bijstuurt.

Programma

Je leert …

… een online strategie opstellen.

  • Doelen van je organisatie vertalen naar online doelen.
  • Een contentaudit uitvoeren.
  • Doelgroepen en hun informatiebehoeften in kaart brengen.

… een contentplan opstellen.

  • Meetbare doelen bepalen en gebruikersonderzoek toepassen.
  • Contenttypen kiezen.
  • Criteria vaststellen voor zowel tekst als beeld.

 … een contentplan uitvoeren en bijsturen.

  • Redacties aansturen.
  • Werken met een contentkalender, matrix, statuut en stijlgids.
  • Draagvlak creëren binnen de organisatie voor je contentstrategie.
Ellis Koopman

De trainer kent de weerbarstigheid van de praktijk.

afbeelding bij review 9

ABN AMRO

1 januari 1970
Bekijk meer reviews
Lizette Jak

De training is afwisselend en door de kleine groep komt iedereen aan bod. Ook het sparren met elkaar heb ik als zeer waardevol ervaren. Etienne heeft goed grip op de lesstof en op de doelen van de deelnemers.

afbeelding bij review 10

De Westfriese Knoop

1 januari 1970
Bekijk meer reviews
Monique de Boer

Uitstekende training van 2 dagen waarbij je alle facetten van contentstrategie krijgt aangereikt, inclusief tips en tools waar je na de training direct mee aan de slag kunt. Trainer is top!

afbeelding bij review 9

Vilans

1 januari 1970
Bekijk meer reviews
Jos Commandeur

Fijne no-nonsense training zonder jargon-geblaat.

afbeelding bij review 8

Vrije Universiteit Amsterdam

1 januari 1970
Bekijk meer reviews
Irma Schouten

Echt een prima training. Ook als ervaren schrijver leer je hier nieuwe trucs, om het nu eens anders te doen.

afbeelding bij review 9

Dwarsweg communicatie

1 januari 1970
Bekijk meer reviews
Yvette Boltze

Etienne draagt erg enthousiast zijn kennis over met veel voorbeelden en opdrachten. Met het naslagwerk erbij zorgt deze training ervoor dat je er veel van opsteekt!

afbeelding bij review 8

Rijkswaterstaat

1 januari 1970
Bekijk meer reviews
Linda Tordoir

Het geeft je nieuwe inzichten en inspiratie om je eigen werk in de praktijk anders aan te pakken. Ik heb nieuwe kennis opgedaan en geleerd van de verhalen van de andere cursisten.

afbeelding bij review 8

Lamar Communicatie

1 januari 1970
Bekijk meer reviews
Mathilde Kroon

Leerzaam, praktisch en inspirerend.

afbeelding bij review 8

Intertaal bv

1 januari 1970
Bekijk meer reviews
Arnout Verzijl

Het was top! vooral de handvatten (tools) worden zeer gewaardeerd!

afbeelding bij review 10

RVO

1 januari 1970
Bekijk meer reviews
Yne Scheper

Kundige trainer van wie we veel hebben opgestoken. Onwijs veel geleerd over hoe je content kunt inzetten (in het bredere strategieplaatje). En ook nog veel tips voor tools. Een hele goeie voor iedereen die 'iets met content' doet!

afbeelding bij review 9

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

1 januari 1970
Bekijk meer reviews
pijltje pijltje

Doelgroep

Voor iedereen die …
… zich bezighoudt met het strategisch inzetten van online content. Bijvoorbeeld (web)redacteurs, contentspecialisten, marketeers en communicatieadviseurs.

Didactiek

In praktische stappen naar een online contentstrategie
Je begint deze 2-daagse training met het messcherp formuleren van je online doelen. Ga je voor meer conversies, meer bezoekers van je website of thought leadership? Koppel er KPI’s aan. Je kiest vervolgens geschikte kanalen en contenttypen. Je leert om zelf te meten hoe content presteert. Ook de uitvoering van je contentstrategie komt uitvoerig aan bod. Kortom: je komt met tal van concrete resultaten thuis waarmee je direct aan de slag kunt.

Deze training als incompany?

Wil je deze training voor meerdere collega’s organiseren
Dat kan! We ontwikkelen een training 100% op maat voor jouw organisatie. Hoe uitgebreid het leertraject is? Dat bepaal je zelf. Neem gerust contact op met een van onze opleidingsadviseurs voor meer informatie via (0318) 69 69 00 of loo@lve.nl.

Ik wil advies op maatpijltje

Veelgestelde vragen

We helpen je graag verder bij vragen.

Geven jullie alleen trainingen of doen jullie meer?

We geven vooral communicatietrainingen. Maar we kunnen daarnaast nog veel meer op het gebied van communicatie. Want onze klanten komen met allerlei communicatievragen bij ons. Ze willen bijvoorbeeld hun kernwaarden vertalen naar een concrete schrijfstijl. Hun ingewikkelde polisvoorwaarden laten herschrijven in begrijpelijke taal. Of enkel hun medewerkers laten opleiden om beter te communiceren. En dat wij ook daarna blijven helpen om het nieuw geleerde communicatiegedrag te blijven toepassen. We kunnen met al deze vragen helpen.

Onze adviseurs bespreken iedere klantvraag en maken een advies op maat. Dat kan betekenen dat we een schrijfstijlwijzer voor jouw organisatie ontwikkelen en alle standaardteksten in die stijl herschrijven. Of dat we een meetlat ontwikkelen om na de trainingen te toetsen of het geleerde communicatiegedrag niet wegzakt. Of we starten met een op maat gemaakte animatie voor jouw organisatie om draagvlak te creëren voor een nieuwe schrijfstijl binnen de organisatie. En pas daarna te starten met communicatietrainingen.

Wat we precies allemaal kunnen voor jou of voor jouw organisatie? Dat lees je bij ‘Wat wij doen’.

Geven jullie trainingen aan organisaties of ook aan individuen?

We doen beide.

Wil je een training voor jouw organisatie voor meerdere collega's organiseren? Dat kan. Klassikaal, volledig online of juist een combinatie van deze twee (blended learning). Welke vorm je ook kiest, we ontwikkelen een training 100% op maat voor jouw organisatie. Hoe uitgebreid het leertraject is? Dat bepaal je ook zelf.

Wil je een communicatietraining voor jezelf? Dat kan ook. We hebben 27 verschillende trainingen die we op ons kantoor in Ede organiseren. Daar kun je je voor inschrijven. Er staan meerdere data en tijdstippen gepland voor het hele jaar. De meeste open trainingen duren 1 dag.

Hoe groot zijn de trainingsgroepen?

We werken met kleine groepen, omdat we persoonlijke aandacht belangrijk vinden. In een training over schriftelijke communicatie zitten maximaal 12 cursisten. En in een training over mondelinge communicatie maximaal 8 cursisten. Volg je een open training op ons kantoor in Ede? Dan is de groepsgrootte afhankelijk van het aantal inschrijvingen. Het kan dus voorkomen dat je slechts met 3 andere cursisten in de groep zit.

Hoe gaan jullie om met medewerkers die geen zin hebben in een training?

Ten eerste zorgen wij ervoor dat we leren leuk maken. Dat doen wij door een programma te maken dat boordevol zit met verrassende en inspirerende oefeningen, anekdotes en spellen. Wij zorgen ervoor dat onze cursisten, jouw medewerkers, de leukste training ooit krijgen. Dat klinkt misschien wat overdreven, maar dat horen wij echt vaak terug na een training.

Ten tweede werken wij altijd met onze eigen trainers. Die leiden we zelf op. En die staan garant voor een communicatietraining van het hoogste niveau.

Ten derde zorgen we in al onze trainingen eerst voor een denkomslag bij de cursisten. Dat kan omdat we een eigen en vernieuwende visie op communicatie hebben. Wij leren cursisten anders te kijken naar communicatie en klanten. En die denkomslag hebben ze nodig om ook blijvend anders te schrijven of spreken.

Waarom vragen jullie mij eigen materiaal in te sturen voor een training?

Wij baseren onze trainingen op jouw eigen teksten, gesprekken of films die je voor de training naar ons opstuurt. Zo weten we namelijk precies waar je al goed in bent en waar je je nog in kunt verbeteren. Op die manier kunnen we het niveau van de training bepalen. En kunnen we de focus leggen op de aandachtspunten van alle cursisten. Daarnaast maken we oefeningen met jouw eigen materiaal (uiteraard gaan wij zorgvuldig om met dat materiaal). Zodat je oefent met jouw eigen praktijksituaties en niet wordt afgeleid door inhoud waar je niet thuis in bent.

Krijg ik na de training nog iets om de leerstof onder de aandacht te houden?

Na de training krijg je via onze app nog 40 dagen lang iedere dag een tip die aansluit bij jouw training. Die tips houden je bewust van wat je hebt geleerd. Zodat het effect van de training nog groter is. Daarnaast vind je op jouw persoonlijke pagina van de cursistensite nog een samenvatting van de training en de presentatie van de trainer. Nog meer behoefte aan kennis? Op onze blogpagina vind je allerlei kennisartikelen.

Kan ik nog feedback vragen na een training?

Ja, je mag na een training nog een keer feedback vragen aan jouw trainer. Je stuurt bijvoorbeeld een eigen tekst of filmpje naar hem of haar op. En de trainer geeft je feedback via een persoonlijke e-coachingsfilm.

Als ik een tekstschrijver bij jullie inhuur, kan ik dan ook een geheel nieuwe tekst laten schrijven?

Ja, we gaan op ieder moment voor je aan de slag. Dus ook als je een nieuwe tekst wilt laten schrijven. Wij verzamelen de informatie, doen een interview of houden een gesprek met jou om de input te achterhalen. Vervolgens schrijven we de tekst. Jij kunt erop rekenen dat je een complete tekst krijgt die aansluit bij jouw lezer en uitstraalt wie jij bent of waar jouw organisatie voor staat.

Maar ook als je zelf een tekst hebt geschreven, kun je bij ons terecht. Bijvoorbeeld als je hier niet helemaal tevreden mee bent of als de schrijfstijl niet meer van deze tijd is. Of als je een document graag wilt laten controleren om zeker te weten dat je niets bent vergeten en alle puntjes op de i kloppen.

Kan ik mijn tekst laten checken op fouten?

Sterker nog, daar smullen wij van. Want onze tekstschrijvers zijn natuurlijk van het slag hippe tekstnerds. En doen niets liever dan teksten nalezen en corrigeren op type- of taalfouten. Als we dan ook nog advies kunnen geven over heldere formuleringen en een aantrekkelijke opbouw, zijn we helemaal in ons element. Geen vraag te gek, geen tekst te gek.

Volg ik de training met mensen uit mijn eigen branche?

De meeste trainingen organiseren we bij organisaties intern. Dus bij de meeste trainingen zitten collega's bij elkaar. Dat is anders bij onze open trainingen. Als je meedoet met een open training volg je deze samen met mensen uit allerlei verschillende branches. Wij horen vaak dat cursisten dit juist interessant vinden, omdat ze zo een kijkje in de keuken van collega’s uit andere branches kunnen nemen.

Is er een minimaal opleidingsniveau voor jullie trainingen?

Wij maken geen verschil in opleidingsniveaus. Onze trainingen zijn voor ieder opleidingsniveau geschikt. Dat kan, omdat we de trainingen helemaal afstemmen op de deelnemers die meedoen. Je hebt dus ook geen voorkennis of aanvangsniveau nodig om mee te kunnen doen met onze trainingen.

Heb ik nog wel een tekstschrijver nodig nu AI er is?

Als je de lat voor je teksten hoog legt: ja, dan heb je een vaardige tekstschrijver nodig. Taalmodellen zoals ChatGPT kunnen je zeker helpen met het schrijven van een tekst. En dat gaat ook nog eens erg snel en in grote hoeveelheden. Maar de taalmodellen brengen ook een hoop nadelen met zich mee. Ten eerste de kwaliteit van de tekst. AI is goed in het schrijven van algemene teksten, maar niet in teksten die gaan over specifieke situaties. Daarnaast mist AI essentiële kenmerken die belangrijk zijn voor een tekst op maat. Zoals inlevingsvermogen, authenticiteit en kennis over jullie organisatie. Daarnaast zijn er een hoop andere nadelen. AI heeft grote impact op het milieu, werkt vooroordelen in de hand en veel AI-tools waarborgen de privacy niet goed.

Is Loo van Eck dan volledig tégen de inzet van AI om te schrijven? Nee, zeker niet. Maar vaardige tekstschrijvers zijn essentieel voor goede teksten. Misschien wel meer dan ooit. Meer weten over AI? Bekijk onze training Slim schrijven met AI.

Waar vind ik alle informatie over mijn training?

Nadat je je hebt ingeschreven voor een training ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link naar jouw persoonlijke pagina op onze cursistensite. Daar vind je alle informatie die je nodig hebt voor jouw training. Je vindt er informatie over de tijd, de locatie en de trainer van de training. En je ziet precies welke voorbereidingsacties je moet doen. Na de training kun je al het opleidingsmateriaal op jouw pagina vinden en jouw certificaat downloaden.

Moet ik zelf lunch meenemen naar een open training?

Nee. Als de training bij ons op kantoor is dan regelen wij een lunch. Heb je lunchwensen? Daar houden wij rekening mee. Je kunt dit aangeven bij de intakevragen.

Kan ik bij jullie kantoor parkeren als ik met de auto kom?

Ons kantoor is goed te bereiken. Maak je geen zorgen over het parkeren: er is voldoende ruimte om gratis te parkeren. We zitten in Ede, niet in de Randstad :-).

Bij wie kan ik terecht als ik vragen heb over de training?

Heb je vragen over een training of wil je advies? Dan kun je bellen naar (0318) 69 69 00. Of een e-mail sturen naar opentrainingen@lve.nl. Wij helpen je graag!

Kan ik mijn inschrijving voor een open training nog annuleren?

Je kunt dan tot 2 weken na de beslissing de training nog annuleren. Daarna kun je tot 4 weken voor de training nog afzeggen. Zonder kosten.
Zeg je later af? Dan betaal je:

  • 35% als je tussen 4 en 2 weken voor de training afzegt.
  • 65% als je tussen 2 weken en 1 week voor de training afzegt.
  • 100% als je minder dan 1 week van tevoren voor de training afzegt.

Wat voor soort teksten kan ik laten herschrijven?

Dat antwoord is eenvoudig: we kunnen elke tekst herschrijven. Van commerciële, overtuigende teksten, columns en blogs tot standaardbrieven, tenderteksten en juridische voorwaarden, brieven of rapporten. Je kunt ook bij ons terecht voor een vacaturetekst, websitetekst, een script of handleiding. Of misschien wil je een speech laten schrijven of hulp bij sociale mediaberichten. In dit boekje lees je meer over alle soorten teksten. Met heldere voorbeelden. Laat je inspireren!

Wat vinden andere mensen van de training die ik wil volgen?

Als je een training wilt volgen, is het fijn om te weten wat andere mensen van de training vonden. Je kunt dat heel gemakkelijk bekijken op de pagina van de training waarin je interesse hebt. In de blauwe balk staan ervaringen van mensen die de training eerder volgden.

Kan ik als individu ook iets laten herschrijven? (dus niet alleen als bedrijf)

Dat kan. Je hoeft geen bedrijf te hebben om je vraag bij ons neer te leggen. Aarzel niet, we denken graag met je mee!

Moet ik een laptop meenemen naar de training?

Bij de meeste trainingen hoeft dit niet. Volg je een training waarbij je wel een laptop mee moet nemen? Dan staat dit in de intakevragen die je voor de training van ons ontvangt. Heb je zelf geen laptop? Dan hebben wij een leenlaptop voor jou.

Ik moet een e-learning volgen voor de training. Waar kan ik die vinden?

Nadat je je hebt ingeschreven voor een training ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link naar jouw persoonlijke pagina op onze cursistensite. Volg je een e-learning voordat je meedoet aan een training? Dan staat die daar voor je klaar.

Krijg ik een certificaat na de training?

Ja, je krijgt een certificaat. Nadat je je hebt ingeschreven voor een training ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link naar jouw persoonlijke pagina op onze cursistensite. Op die pagina vind je na de training al het opleidingsmateriaal. Je kunt daar jouw certificaat downloaden nadat je de evaluatievragen hebt ingevuld.

Betaal ik btw over jullie trainingen, e-learnings en boeken?

Over onze trainingen en e-learnings betaal je geen btw. Over onze boeken betaal je 9% btw.

Wanneer ontvang ik de rekening van de training?

Je ontvangt de rekening een paar dagen na je inschrijving. Je ontvangt deze via de mail.

kleine foto werkende medewerkers LVE

Heb je nog geen passend antwoord gevonden?

Neem contact op met een van onze medewerkers.

Neem contact op pijltje

Ook interessant voor jou:

training SEO teksten schrijven

Training SEO teksten schrijven

Lees meer pijltje
Afbeelding bij Artikelen en blogs schrijven

Training Artikelen en blogs schrijven

Lees meer pijltje
Afbeelding bij training Slim schrijven met AI

Training Slim schrijven met AI

Lees meer pijltje

Tips, blogs en artikelen:

Beeld bij: Content maken op een strategische manier

Content creëren op een strategische manier

Stop met het maken van content met als enige doel je media te vullen. Lees hoe je content creëert om je strategische doelen te bereiken.

Lees meer pijltje
Beeld bij: Contentmarketing: niet zoveel mogelijk, maar zo gericht mogelijk

Contentmarketing: niet zoveel mogelijk, maar zo gericht mogelijk

Contentmarketing is krachtig. Maar alleen als je de juiste content, op het juiste moment, op de juiste plaats weet te krijgen. Lees hoe!

Lees meer pijltje
Beeld bij: Zo krijg je goede content op de juiste plaats (content mapping)

Zo krijg je goede content op de juiste plaats

Wat, waar, wanneer? Lees hoe je dankzij content mapping in 10 stappen goede content op de juiste plaats krijgt.

Lees meer pijltje

Training Online content strategie

calendarEerstvolgende training: 30-10-2024
€ 995
tijd09:30

Inschrijving: Training Online content strategie

Wanneer wil je de training volgen?

€ 995

Contact

Vragen of advies?
Heb je vragen? Of wil je meer advies? Bel of mail gerust.
Je bereikt ons via 0318 69 69 00 of loo@lve.nl. Wij helpen je graag verder.

Contactformulier
Wil je dat wij contact met je opnemen? Laat dan je gegevens hieronder achter.

    Ja, ik ga akkoord met hetprivacybeleid

    Wat onze klanten ervaren

    Close

    De trainer kent de weerbarstigheid van de praktijk.

    Love 9

    ABN AMRO

    1 januari 1970

    De training is afwisselend en door de kleine groep komt iedereen aan bod. Ook het sparren met elkaar heb ik als zeer waardevol ervaren. Etienne heeft goed grip op de lesstof en op de doelen van de deelnemers.

    Love 10

    De Westfriese Knoop

    1 januari 1970

    Uitstekende training van 2 dagen waarbij je alle facetten van contentstrategie krijgt aangereikt, inclusief tips en tools waar je na de training direct mee aan de slag kunt. Trainer is top!

    Love 9

    Vilans

    1 januari 1970

    Fijne no-nonsense training zonder jargon-geblaat.

    Love 8

    Vrije Universiteit Amsterdam

    1 januari 1970

    Echt een prima training. Ook als ervaren schrijver leer je hier nieuwe trucs, om het nu eens anders te doen.

    Love 9

    Dwarsweg communicatie

    1 januari 1970

    Etienne draagt erg enthousiast zijn kennis over met veel voorbeelden en opdrachten. Met het naslagwerk erbij zorgt deze training ervoor dat je er veel van opsteekt!

    Love 8

    Rijkswaterstaat

    1 januari 1970

    Het geeft je nieuwe inzichten en inspiratie om je eigen werk in de praktijk anders aan te pakken. Ik heb nieuwe kennis opgedaan en geleerd van de verhalen van de andere cursisten.

    Love 8

    Lamar Communicatie

    1 januari 1970

    Leerzaam, praktisch en inspirerend.

    Love 8

    Intertaal bv

    1 januari 1970

    Het was top! vooral de handvatten (tools) worden zeer gewaardeerd!

    Love 10

    RVO

    1 januari 1970

    Kundige trainer van wie we veel hebben opgestoken. Onwijs veel geleerd over hoe je content kunt inzetten (in het bredere strategieplaatje). En ook nog veel tips voor tools. Een hele goeie voor iedereen die 'iets met content' doet!

    Love 9

    Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

    1 januari 1970