8.5 | rate diensten 235
Afbeelding bij Training Baliegesprekken
- Trainingen

Training Baliegesprekken

De hele dag door verschillende mensen voor je neus. Met verschillende vragen en problemen. De een kortaf en ruziezoekend … de ander langdradig en bijna niet weg te krijgen. Voor je het weet, verlies je grip op de situatie.

Professioneel baliewerk is topsport.
Je wilt namelijk iedere bezoeker het gevoel geven dat hij of zij welkom is. Je wilt snel en exact kunnen inschatten wat de bezoeker zoekt. En je wilt met een perfecte oplossing komen. Dat gaat meestal niet vanzelf, maar je kunt het wel leren in onze training Baliegesprekken.

Na deze training ...

… houd je de controle over ieder gesprek;
… taxeer je de vraag van de baliebezoeker beter;
… geef je iedere bezoeker een prettig gevoel.

Programma training

Je leert …

… hoe je klanten een welkom gevoel geeft.
• Je verkent verschillende manieren om een bezoeker welkom te heten.
• Je ervaart wat jouw lichaamstaal over jezelf zegt.
• Je merkt hoe je met je stem meer kunt dan je denkt.
• Je weet wat er van een professionele baliemedewerker wordt verwacht.

… hoe je jouw gesprek logisch en efficiënt opbouwt.
• Je leert hoe je door beter te luisteren klantgerichter wordt.
• Je ontdekt de kracht van de samenvatting: zo merkt de klant dat je hem begrepen hebt.
• Je zet het stellen van vragen in als effectief middel: dit scheelt je zeeën van tijd.
• Je weet hoe je de regie houdt: hierdoor voel je je zekerder.

… hoe je het gesprek goed afsluit.
• Je weet hoe je checkt of de bezoeker tevreden is.
• Je kent verschillende methodes om klantgericht en klantvriendelijk over te komen.
• Je bent in staat om een baliegesprek van begin tot eind goed te voeren.

… hoe je omgaat met emoties.
• Je signaleert weerstand en emotie in een vroegtijdig stadium.
• Je herkent de verschillende vormen van weerstand.
• Je leert omgaan met weerstand.

Noual Aoulad abdelaziz

leerzaam nuttig gelijk ook erg confronterend.

7

Gemeente Almere

23 september 2021
Bekijk meer reviews
Monica Isselt

Leerzaam en je kan het gelijk hanteren. Nogmaals bedankt.

9

Gemeente Almere

23 september 2021
Bekijk meer reviews
Larisa Kalijan

Duidelijke training, het houd je wel een spiegel voor en dat is uiteraard goed, wel eng soms maar het laat je denken over hoe je dingen aanpakt

10

Gemeente Almere

22 september 2021
Bekijk meer reviews
Sarita Te Vrede-Tdlohreg

Ik vond de training leuk en leerzaam. De tips die gegeven werden, daar kan ik wat mee. Het was fijn te horen op welke wijze mijn collega's om gaan met bepaalde situatie. Al met al zeer leerzaam voor mij. Pluim voor Lotte en collega

8

Gemeente Almere

4 februari 2021
Bekijk meer reviews
Peggy Soerdjpal

een fijne en duidelijke training alles werd stap voor stap uitgelegd en er was genoeg mogelijkheid om te oefenen met een rollenspel

8

Gemeente Almere

1 februari 2021
Bekijk meer reviews
Ingrid Buurstede

Op een ludieke, leerzame manier kennis verwerven voor het voeren van goede gesprekken aan de telefoon/balie/interviews laat je verrassen door Loo van Eck. Het is zeker de moeite waard!

9

Gemeente Etten-Leur

1 juli 2019
Bekijk meer reviews
Gonny van Rumpt

Goede communicatie is van levensbelang om optimaal te kunnen functioneren.

8

Christelijke Hogeschool Ede (CHE)

13 juni 2019
Bekijk meer reviews
Henk Langerak

Goede, aantrekkelijke training die de vraag van de cursist centraal zet! Zeker doen!

8

Christelijke Hogeschool Ede (CHE)

17 oktober 2018
Bekijk meer reviews
Kuber van der Staaij

Een verhelderende training communicatie, waar je van je eigen manier van communiceren bewust gemaakt wordt.

8

Christelijke Hogeschool Ede (CHE)

15 oktober 2018
Bekijk meer reviews
Simone van der Vliet

Goede praktijkgerichte training.

9

Gemeente Gulpen-Wittem

18 december 2017
Bekijk meer reviews
Simone Knaap

Een erg leerzame training, voor iedereen in een klantgerichte omgeving aan te bevelen!

8

Gemeente Gulpen-Wittem

11 december 2017
Bekijk meer reviews
Judith Jongen

Prima training, goede trainer die vragen goed begreep en belangrijk dat praktijk casussen worden besproken

9

Gemeente Gulpen-Wittem

11 december 2017
Bekijk meer reviews
Arenda Wreesmann

Verrassende inspirerende workshop waar iedereen die met mensen werkt iets van kan opsteken!

9

Gemeente Almere

8 maart 2017
Bekijk meer reviews
Elly Jurgens

Met een workshop word je weer bewust gemaakt van je eigen kundigheid , leer je weer bewust naar jezelf te kijken en welke technieken je kunt toepassen om nog alerter met de klanten om te gaan.

8

Gemeente Almere

23 februari 2017
Bekijk meer reviews
Monica Isselt

Het was fijn om die training te volgen hoe met klanten om te gaan bij burgerzaken. Het ging over de houding van de klanten die erop uitgaan, dat ze goed geholpen worden en dat ze gehoord worden en de juiste antwoorden krijgen omdat ze dat belangrijk vinden. Er wordt van gemeente ambtenaren verwacht dat ze de nodige vaardigheden hebben om diensten te kunnen verlenen en daar rekent de klant op, Daarom is het belangrijk dat wij als medewerkers goede dienst willen verlenen aan onze klanten en dat ze met een tevreden gevoel naar huis kunnen gaan. Het is goed dat wij de training hebben gevolgd voor meer inzicht en goede aanpak.

8

Gemeente Almere

15 februari 2017
Bekijk meer reviews
Marianne Hofland

Het is een waardevolle training die je eigenlijk veel eerder in je loopbaan zou moeten hebben gehad.

8

TBV Wonen

27 mei 2016
Bekijk meer reviews

Doelgroep

Voor iedereen die …
… regelmatig klanten ontvangt aan de balie.

Didactiek

Meer dan een kunstje
Natuurlijk is een goede basis belangrijk. Daarom beginnen we in deze training met de basis van het baliegesprek. Maar we gaan ook een laag dieper. Wie ben je? Wie is de klant? En hoe reageer je op elkaar?
Vanuit bewustwording leer je nieuwe vaardigheden tactisch in te zetten. En dat is mooi: de klant verwacht immers geen kunstje, maar inzicht.

+ Trainingsacteur
Oefenen gaat natuurlijk het allerbeste met een professionele trainingsacteur. Daarom zorgen we dat je volop kunt oefenen met een acteur die jouw praktijksituatie uitstekend kan nabootsen.

Deze training als incompany?

Wil je deze training voor meerdere collega’s organiseren?
Dat kan! Klassikaal of volledig online.
Of juist de effectieve combinatie daarvan: blended learning.
Welke vorm je ook kiest, we ontwikkelen een training 100% op maat voor jouw organisatie. Hoe uitgebreid het leertraject is? Dat bepaal je zelf. Neem gerust contact op met een van onze opleidingsadviseurs voor meer informatie via (0318) 69 69 00 of loo@lve.nl.

Ik wil advies op maat

Veelgestelde vragen

We helpen je graag verder bij vragen.

Geven jullie trainingen aan organisaties of ook aan individuen?

We doen beide.

Wil je een training voor jouw organisatie voor meerdere collega's organiseren? Dat kan. Klassikaal, volledig online of juist een combinatie van deze twee (blended learning). Welke vorm je ook kiest, we ontwikkelen een training 100% op maat voor jouw organisatie. Hoe uitgebreid het leertraject is? Dat bepaal je ook zelf.

Wil je een communicatietraining voor jezelf? Dat kan ook. We hebben 27 verschillende trainingen die we op ons kantoor in Ede organiseren. Daar kun je je voor inschrijven. Er staan meerdere data en tijdstippen gepland voor het hele jaar. De meeste open trainingen duren 1 dag.

Geven jullie alleen trainingen of doen jullie meer?

We geven vooral communicatietrainingen. Maar we kunnen daarnaast nog veel meer op het gebied van communicatie. Want onze klanten komen met allerlei communicatievragen bij ons. Ze willen bijvoorbeeld hun kernwaarden vertalen naar een concrete schrijfstijl. Hun ingewikkelde polisvoorwaarden laten herschrijven in begrijpelijke taal. Of enkel hun medewerkers laten opleiden om beter te communiceren. En dat wij ook daarna blijven helpen om het nieuw geleerde communicatiegedrag te blijven toepassen. We kunnen met al deze vragen helpen.

Onze adviseurs bespreken iedere klantvraag en maken een advies op maat. Dat kan betekenen dat we een schrijfstijlwijzer voor jouw organisatie ontwikkelen en alle standaardteksten in die stijl herschrijven. Of dat we een meetlat ontwikkelen om na de trainingen te toetsen of het geleerde communicatiegedrag niet wegzakt. Of we starten met een op maat gemaakte animatie voor jouw organisatie om draagvlak te creëren voor een nieuwe schrijfstijl binnen de organisatie. En pas daarna te starten met communicatietrainingen.

Wat we precies allemaal kunnen voor jou of voor jouw organisatie? Dat lees je bij ‘Wat wij doen’.

Hoe groot zijn de trainingsgroepen?

We werken met kleine groepen, omdat we persoonlijke aandacht belangrijk vinden. In een training over schriftelijke communicatie zitten maximaal 12 cursisten. En in een training over mondelinge communicatie maximaal 8 cursisten. Volg je een open training op ons kantoor in Ede? Dan is de groepsgrootte afhankelijk van het aantal inschrijvingen. Het kan dus voorkomen dat je slechts met 3 andere cursisten in de groep zit.

Hoe gaan jullie om met medewerkers die geen zin hebben in een training?

Ten eerste zorgen wij ervoor dat we leren leuk maken. Dat doen wij door een programma te maken dat boordevol zit met verrassende en inspirerende oefeningen, anekdotes en spellen. Wij zorgen ervoor dat onze cursisten, jouw medewerkers, de leukste training ooit krijgen. Dat klinkt misschien wat overdreven, maar dat horen wij echt vaak terug na een training.

Ten tweede werken wij altijd met onze eigen trainers. Die leiden we zelf op. En die staan garant voor een communicatietraining van het hoogste niveau.

Ten derde zorgen we in al onze trainingen eerst voor een denkomslag bij de cursisten. Dat kan omdat we een eigen en vernieuwende visie op communicatie hebben. Wij leren cursisten anders te kijken naar communicatie en klanten. En die denkomslag hebben ze nodig om ook blijvend anders te schrijven of spreken.

Waarom vragen jullie mij eigen materiaal in te sturen voor een training?

Wij baseren onze trainingen op jouw eigen teksten, gesprekken of films die je voor de training naar ons opstuurt. Zo weten we namelijk precies waar je al goed in bent en waar je je nog in kunt verbeteren. Op die manier kunnen we het niveau van de training bepalen. En kunnen we de focus leggen op de aandachtspunten van alle cursisten. Daarnaast maken we oefeningen met jouw eigen materiaal (uiteraard gaan wij zorgvuldig om met dat materiaal). Zodat je oefent met jouw eigen praktijksituaties en niet wordt afgeleid door inhoud waar je niet thuis in bent.

Krijg ik na de training nog iets om de leerstof onder de aandacht te houden?

Na de training krijg je via onze app nog 40 dagen lang iedere dag een tip die aansluit bij jouw training. Die tips houden je bewust van wat je hebt geleerd. Zodat het effect van de training nog groter is. Daarnaast vind je op jouw persoonlijke pagina van de cursistensite nog een samenvatting van de training en de presentatie van de trainer. Nog meer behoefte aan kennis? Op onze blogpagina vind je allerlei kennisartikelen.

Kan ik nog feedback vragen na een training?

Ja, je mag na een training nog een keer feedback vragen aan jouw trainer. Je stuurt bijvoorbeeld een eigen tekst of filmpje naar hem of haar op. En de trainer geeft je feedback via een persoonlijke e-coachingsfilm.

Als ik een tekstschrijver bij jullie inhuur, kan ik dan ook een geheel nieuwe tekst laten schrijven?

Ja, we gaan op ieder moment voor je aan de slag. Dus ook als je een nieuwe tekst wilt laten schrijven. Wij verzamelen de informatie, doen een interview of houden een gesprek met jou om de input te achterhalen. Vervolgens schrijven we de tekst. Jij kunt erop rekenen dat je een complete tekst krijgt die aansluit bij jouw lezer en uitstraalt wie jij bent of waar jouw organisatie voor staat.

Maar ook als je zelf een tekst hebt geschreven, kun je bij ons terecht. Bijvoorbeeld als je hier niet helemaal tevreden mee bent of als de schrijfstijl niet meer van deze tijd is. Of als je een document graag wilt laten controleren om zeker te weten dat je niets bent vergeten en alle puntjes op de i kloppen.

Kan ik mijn tekst laten checken op fouten?

Sterker nog, daar smullen wij van. Want onze tekstschrijvers zijn natuurlijk van het slag hippe tekstnerds. En doen niets liever dan teksten nalezen en corrigeren op type- of taalfouten. Als we dan ook nog advies kunnen geven over heldere formuleringen en een aantrekkelijke opbouw, zijn we helemaal in ons element. Geen vraag te gek, geen tekst te gek.

Volg ik de training met mensen uit mijn eigen branche?

De meeste trainingen organiseren we bij organisaties intern. Dus bij de meeste trainingen zitten collega's bij elkaar. Dat is anders bij onze open trainingen. Als je meedoet met een open training volg je deze samen met mensen uit allerlei verschillende branches. Wij horen vaak dat cursisten dit juist interessant vinden, omdat ze zo een kijkje in de keuken van collega’s uit andere branches kunnen nemen.

Is er een minimaal opleidingsniveau voor jullie trainingen?

Wij maken geen verschil in opleidingsniveaus. Onze trainingen zijn voor ieder opleidingsniveau geschikt. Dat kan, omdat we de trainingen helemaal afstemmen op de deelnemers die meedoen. Je hebt dus ook geen voorkennis of aanvangsniveau nodig om mee te kunnen doen met onze trainingen.

Heb ik nog wel een tekstschrijver nodig nu AI er is?

Als je de lat voor je teksten hoog legt: ja, dan heb je een vaardige tekstschrijver nodig. Taalmodellen zoals ChatGPT kunnen je zeker helpen met het schrijven van een tekst. En dat gaat ook nog eens erg snel en in grote hoeveelheden. Maar de taalmodellen brengen ook een hoop nadelen met zich mee. Ten eerste de kwaliteit van de tekst. AI is goed in het schrijven van algemene teksten, maar niet in teksten die gaan over specifieke situaties. Daarnaast mist AI essentiële kenmerken die belangrijk zijn voor een tekst op maat. Zoals inlevingsvermogen, authenticiteit en kennis over jullie organisatie. Daarnaast zijn er een hoop andere nadelen. AI heeft grote impact op het milieu, werkt vooroordelen in de hand en veel AI-tools waarborgen de privacy niet goed.

Is Loo van Eck dan volledig tégen de inzet van AI om te schrijven? Nee, zeker niet. Maar vaardige tekstschrijvers zijn essentieel voor goede teksten. Misschien wel meer dan ooit. Meer weten over AI? Bekijk onze training Slim schrijven met AI.

Waar vind ik alle informatie over mijn training?

Nadat je je hebt ingeschreven voor een training ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link naar jouw persoonlijke pagina op onze cursistensite. Daar vind je alle informatie die je nodig hebt voor jouw training. Je vindt er informatie over de tijd, de locatie en de trainer van de training. En je ziet precies welke voorbereidingsacties je moet doen. Na de training kun je al het opleidingsmateriaal op jouw pagina vinden en jouw certificaat downloaden.

Moet ik zelf lunch meenemen naar een open training?

Nee. Als de training bij ons op kantoor is dan regelen wij een lunch. Heb je lunchwensen? Daar houden wij rekening mee. Je kunt dit aangeven bij de intakevragen.

Kan ik bij jullie kantoor parkeren als ik met de auto kom?

Ons kantoor is goed te bereiken. Maak je geen zorgen over het parkeren: er is voldoende ruimte om gratis te parkeren. We zitten in Ede, niet in de Randstad :-).

Bij wie kan ik terecht als ik vragen heb over de training?

Heb je vragen over een training of wil je advies? Dan kun je bellen naar (0318) 69 69 00. Of een e-mail sturen naar opentrainingen@lve.nl. Wij helpen je graag!

Kan ik mijn inschrijving voor een open training nog annuleren?

Je kunt dan tot 2 weken na de beslissing de training nog annuleren. Daarna kun je tot 4 weken voor de training nog afzeggen. Zonder kosten.
Zeg je later af? Dan betaal je:

  • 35% als je tussen 4 en 2 weken voor de training afzegt.
  • 65% als je tussen 2 weken en 1 week voor de training afzegt.
  • 100% als je minder dan 1 week van tevoren voor de training afzegt.

Wat voor soort teksten kan ik laten herschrijven?

Dat antwoord is eenvoudig: we kunnen elke tekst herschrijven. Van commerciële, overtuigende teksten, columns en blogs tot standaardbrieven, tenderteksten en juridische voorwaarden, brieven of rapporten. Je kunt ook bij ons terecht voor een vacaturetekst, websitetekst, een script of handleiding. Of misschien wil je een speech laten schrijven of hulp bij sociale mediaberichten. In dit boekje lees je meer over alle soorten teksten. Met heldere voorbeelden. Laat je inspireren!

Wat vinden andere mensen van de training die ik wil volgen?

Als je een training wilt volgen, is het fijn om te weten wat andere mensen van de training vonden. Je kunt dat heel gemakkelijk bekijken op de pagina van de training waarin je interesse hebt. In de blauwe balk staan ervaringen van mensen die de training eerder volgden.

Kan ik als individu ook iets laten herschrijven? (dus niet alleen als bedrijf)

Dat kan. Je hoeft geen bedrijf te hebben om je vraag bij ons neer te leggen. Aarzel niet, we denken graag met je mee!

Moet ik een laptop meenemen naar de training?

Bij de meeste trainingen hoeft dit niet. Volg je een training waarbij je wel een laptop mee moet nemen? Dan staat dit in de intakevragen die je voor de training van ons ontvangt. Heb je zelf geen laptop? Dan hebben wij een leenlaptop voor jou.

Ik moet een e-learning volgen voor de training. Waar kan ik die vinden?

Nadat je je hebt ingeschreven voor een training ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link naar jouw persoonlijke pagina op onze cursistensite. Volg je een e-learning voordat je meedoet aan een training? Dan staat die daar voor je klaar.

Krijg ik een certificaat na de training?

Ja, je krijgt een certificaat. Nadat je je hebt ingeschreven voor een training ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link naar jouw persoonlijke pagina op onze cursistensite. Op die pagina vind je na de training al het opleidingsmateriaal. Je kunt daar jouw certificaat downloaden nadat je de evaluatievragen hebt ingevuld.

Wanneer ontvang ik de rekening van de training?

Je ontvangt de rekening een paar dagen na je inschrijving. Je ontvangt deze via de mail.

Heb je nog geen passend antwoord gevonden?

Neem contact op met een van onze medewerkers.

Neem contact op

Ook interessant voor jou:

Afbeelding bij Training Zakelijke gesprekken voeren

Training Zakelijke gesprekken voeren

Lees meer
Afbeelding bij cursus telefoneren

Training Telefoneren

Lees meer
afbeelding bij training Brieven & E-mails schrijven

Training Brieven en e-mails

Lees meer

Tips, blogs en artikelen:

Beeld bij: Baliegesprekken die passen bij je kernwaarden

Baliegesprekken die passen bij je kernwaarden

Doe wat je als organisatie belooft. Ook aan de balie. Dat gaat een stuk beter na het lezen van onze tips.

Lees meer
Beeld bij: Zo maak je een goede eerste indruk

Zo maak je een goede 1e indruk

Een baliegesprek dat voelt als een warm welkom. En dat past bij de waarden die je organisatie wilt uitstralen.

Lees meer
Beeld bij: gesprekstechnieken voor betere zakelijke gesprekken

Gesprekstechnieken voor betere zakelijke gesprekken

Je wilt dat je zakelijke gesprekken vloeiend en natuurlijk verlopen. Hoe doe je dat? Welke gesprekstechnieken gebruik je daarvoor?

Lees meer

Contact

Vragen of advies?
Heb je vragen? Of wil je meer advies? Bel of mail gerust.
Je bereikt ons via 0318 69 69 00 of loo@lve.nl. Wij helpen je graag verder.

Contactformulier
Wil je dat wij contact met je opnemen? Laat dan je gegevens hieronder achter.

    Ja, ik ga akkoord met hetprivacybeleid

    Wat onze klanten ervaren

    Close

    leerzaam nuttig gelijk ook erg confronterend.

    Love 7

    Gemeente Almere

    23 september 2021

    Leerzaam en je kan het gelijk hanteren. Nogmaals bedankt.

    Love 9

    Gemeente Almere

    23 september 2021

    Duidelijke training, het houd je wel een spiegel voor en dat is uiteraard goed, wel eng soms maar het laat je denken over hoe je dingen aanpakt

    Love 10

    Gemeente Almere

    22 september 2021

    Ik vond de training leuk en leerzaam. De tips die gegeven werden, daar kan ik wat mee. Het was fijn te horen op welke wijze mijn collega's om gaan met bepaalde situatie. Al met al zeer leerzaam voor mij. Pluim voor Lotte en collega

    Love 8

    Gemeente Almere

    4 februari 2021

    een fijne en duidelijke training alles werd stap voor stap uitgelegd en er was genoeg mogelijkheid om te oefenen met een rollenspel

    Love 8

    Gemeente Almere

    1 februari 2021

    Op een ludieke, leerzame manier kennis verwerven voor het voeren van goede gesprekken aan de telefoon/balie/interviews laat je verrassen door Loo van Eck. Het is zeker de moeite waard!

    Love 9

    Gemeente Etten-Leur

    1 juli 2019

    Goede communicatie is van levensbelang om optimaal te kunnen functioneren.

    Love 8

    Christelijke Hogeschool Ede (CHE)

    13 juni 2019

    Goede, aantrekkelijke training die de vraag van de cursist centraal zet! Zeker doen!

    Love 8

    Christelijke Hogeschool Ede (CHE)

    17 oktober 2018

    Een verhelderende training communicatie, waar je van je eigen manier van communiceren bewust gemaakt wordt.

    Love 8

    Christelijke Hogeschool Ede (CHE)

    15 oktober 2018

    Goede praktijkgerichte training.

    Love 9

    Gemeente Gulpen-Wittem

    18 december 2017

    Een erg leerzame training, voor iedereen in een klantgerichte omgeving aan te bevelen!

    Love 8

    Gemeente Gulpen-Wittem

    11 december 2017

    Prima training, goede trainer die vragen goed begreep en belangrijk dat praktijk casussen worden besproken

    Love 9

    Gemeente Gulpen-Wittem

    11 december 2017

    Verrassende inspirerende workshop waar iedereen die met mensen werkt iets van kan opsteken!

    Love 9

    Gemeente Almere

    8 maart 2017

    Met een workshop word je weer bewust gemaakt van je eigen kundigheid , leer je weer bewust naar jezelf te kijken en welke technieken je kunt toepassen om nog alerter met de klanten om te gaan.

    Love 8

    Gemeente Almere

    23 februari 2017

    Het was fijn om die training te volgen hoe met klanten om te gaan bij burgerzaken. Het ging over de houding van de klanten die erop uitgaan, dat ze goed geholpen worden en dat ze gehoord worden en de juiste antwoorden krijgen omdat ze dat belangrijk vinden. Er wordt van gemeente ambtenaren verwacht dat ze de nodige vaardigheden hebben om diensten te kunnen verlenen en daar rekent de klant op, Daarom is het belangrijk dat wij als medewerkers goede dienst willen verlenen aan onze klanten en dat ze met een tevreden gevoel naar huis kunnen gaan. Het is goed dat wij de training hebben gevolgd voor meer inzicht en goede aanpak.

    Love 8

    Gemeente Almere

    15 februari 2017

    Het is een waardevolle training die je eigenlijk veel eerder in je loopbaan zou moeten hebben gehad.

    Love 8

    TBV Wonen

    27 mei 2016