Beeld bij: een doeltreffende en lezersgerichte opbouw van je brief
- Teksten

Brieven en e-mails laten (her)schrijven

Begrijpelijk. Overzichtelijk. Snel te lezen.

Brieven en e-mails moeten duidelijk zijn. Nauwelijks tijd van je lezer vragen. En aansluiten bij wat je organisatie uit wil stralen.

Onze visie?

Een brief of e-mail heeft maar 1 doel: informeren. En er is aan lezers- en schrijverszijde maar 1 belang: zo snel mogelijk en zonder misverstanden communiceren.

Onze aanpak?

Wij kijken bij het schrijven van een brief in eerste instantie naar snelheid en correctheid. Dus:

  • Klopt het wat er in de brief staat?
  • Kan de lezer de inhoud in 10 seconden begrijpen?

Als aan die eisen is voldaan, kijken we nog wat verder. We kijken dan naar wat je organisatie met de brief of e-mail wil uitstralen. Vriendelijkheid? Flexibiliteit? Betrouwbaarheid? Afhankelijk van de kernwaarden passen we de toon van de brief of e-mail aan.

Het resultaat?

We schrijven brieven en e-mails …

  • die iedere lezer begrijpt. We gebruiken begrijpelijke woorden, zinnen en formuleringen.
  • met een lezersgerichte opbouw van de inhoud.
  • met relevante inhoud voor de lezer.
  • die per alinea 1 (sub)onderwerp behandelen.
  • met opvallende kernzinkopjes of themakopjes boven iedere alinea.
  • van maximaal 1 pagina.
  • die snel te begrijpen zijn.
Nicole Schraven

Een leuke, boeiende, interactieve training, gegeven door een trainer met een aangenaam stemgeluid.

9

Gemeente Nijmegen

23 maart 2022
Bekijk meer reviews
Katja Breckwoldt

Super interessante en leerzame training met een goede opbouw, veel interactie en een kundige, enthousiaste en energieke trainer

10

Gemeente Nijmegen

23 maart 2022
Bekijk meer reviews
Emilie van Aalten

Ik vond de schrijfcursus erg leerzaam en leuk om te volgen. Echt een aanrader als je jouw techniek wilt opfrissen.

9

Gemeente Noordoostpolder

23 maart 2022
Bekijk meer reviews
Virve Biermans

Je leert op een leuke manier heldere brieven schrijven. Zeker een aanrader als je daar meer over wil leren!

9

Gemeente Amstelveen

23 maart 2022
Bekijk meer reviews
Pim Coenen

In deze training leer je schrijven op een manier die voor alle inwoners, medewerkers en externen begrijpelijk is. Daarvoor ontvang je de nodige tips en handvatten, die het schrijven van mails en brieven een stuk overzichtelijker maakt.

9

Gemeente Nijmegen

23 maart 2022
Bekijk meer reviews
Bas Bosman

De training stak goed in elkaar. Er was veel ruimte voor feedback en veel persoonlijke aandacht.

9

Gemeente Nijmegen

22 maart 2022
Bekijk meer reviews
Sandra Bom

Een hele nuttige training voor iedereen die geregeld brieven en e-mails schrijft. Zeker als je wilt dat je boodschap ook goed overkomt bij de lezer.

9

Gemeente Amstelveen

22 maart 2022
Bekijk meer reviews
Luca Löbhard

Ik vond het een eye-opener! Van te voren denk je misschien dat jouw eigen mails en brieven al goed zijn zoals ze zijn, maar na deze training weet je wat er eigenlijk beter kan en heb je het besef ook echt dat jouw brieven beter kunnen!

9

Gemeente Nijmegen

21 maart 2022
Bekijk meer reviews
Dennis Weda

Een inhoudelijke en goed opgezette training waar je in korte tijd theorie en praktijk combineert zodat je er daarna goed mee aan de slag kan.

7

Gemeente Noordoostpolder

21 maart 2022
Bekijk meer reviews
Andra Bats

Weet jij hoe duidelijk de ontvanger je brieven en mails vindt? In deze cursus wordt je dat helder gemaakt.

8

Gemeente Noordoostpolder

16 maart 2022
Bekijk meer reviews
Lisanne de Gruijter

Ik vond het een fijne, leerzame en interactieve training. Je krijgt veel voorbeelden en praktische handvatten om helder, duidelijk en klantgericht te schrijven.

9

Gemeente Noordoostpolder

16 maart 2022
Bekijk meer reviews
Jorn Zuidema

Het is een logische training waarin je leert je brieven of e-mails leesbaar te maken voor iedereen.

9

Gemeente Noordoostpolder

16 maart 2022
Bekijk meer reviews
Gerrit Jan Baarssen

De digitale training heldere brieven en e-mails schrijven helpt in het schrijven van een meer duidelijke boodschap. Door het hanteren van een actieve schrijfstijl met focus op kopjes en niet te lange zinnen wordt een tekst aantrekkelijk gemaakt. Hiervan profiteert niet alleen de lezer, maar ook de schrijver die hiermee een boodschap beter weet over te brengen.

8

Gemeente Urk

15 maart 2022
Bekijk meer reviews
Janneke Vermeulen

Ik vond de training zeer leerzaam, met name door het interactieve karakter & de trainers die op een aangename actieve manier presenteren en met je meedenken.

8

Tiwos, Tilburgse Woonstichting

14 maart 2022
Bekijk meer reviews
Manal Aberkan

Ik heb veel van deze training mogen leren. Doordat we actief betrokken werden, hield ik mijn aandacht er goed bij. Er worden veel voorbeelden gegeven waardoor je direct alle informatie kunt toepassen. Ik raad iedereen binnen de gemeente de training aan. Ook voor de gemeente om daar 1 lijn in te trekken, zodat alle collega's 1 schrijfstijl kunnen aanhouden.

9

Gemeente Hilversum

14 maart 2022
Bekijk meer reviews
Maarten Linssen

De cursus geeft handige handvatten om meer uniform brieven en e-mails te schrijven.

9

Gemeente Hilversum

14 maart 2022
Bekijk meer reviews
Corine Zwaan-Buter

Goede, inhoudelijke training voor als je regelmatig brieven of e-mails verstuurt. Je krijgt veel feedback op je eigen tekst en handvatten om na de training het geleerde te blijven toepassen in de praktijk.

10

Gemeente Urk

14 maart 2022
Bekijk meer reviews
Harm Hendrik Kaptijn

Leuke en interactieve training. Waarbij je leert om lezersgericht te schrijven. Aanrader!

9

Gemeente Urk

11 maart 2022
Bekijk meer reviews
Ruud Arendts

Prima digitale training met ruimte voor vragen en opmerkingen in een ontspannen sfeer.

9

APG DWS en Fondsenbedrijf NV

10 maart 2022
Bekijk meer reviews
Cecile de Natris

Een frisse schrijversblik voor de toekomst!

9

Tiwos, Tilburgse Woonstichting

10 maart 2022
Bekijk meer reviews
Gina Berkelie

Ik vond de training erg leerzaam. Het verraste mij hoeveel interactie gevraagd werd tijdens de training. Hierdoor was het goed te doen de concentratie erbij te houden. En het maakt de training leuk.

8

APG DWS en Fondsenbedrijf NV

10 maart 2022
Bekijk meer reviews
Lianne de Jong

Leuk, leerzaam en nuttig voor je dagelijkse werkzaamheden.

8

Gemeente Opsterland

9 maart 2022
Bekijk meer reviews
Matthijs de Lange

De training is erg leerzaam. Je leert over het belang van koppen, korte zinnen, belang van goed gebruik van actieve en passieve vormen.

8

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

9 maart 2022
Bekijk meer reviews
Thijssen, Norbert

De cursus ‘helder en duidelijk schrijven’ opent je ogen. Geen wollige taal meer maar duidelijke boodschappen. Voortaan schrijven vanuit de belevingswereld van de lezer. Dus niet vanuit de leeglopende schrijver. Met simpele taal krijg je een helder verhaal.

7

Gemeente Maastricht

9 maart 2022
Bekijk meer reviews
Jan van Eck

Met de tips en richtlijnen kun je heel snel meer structuur in je tekst maken waardoor de lezer sneller de boodschap op pakt.

8

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

9 maart 2022
Bekijk meer reviews
Alexander Slijters

Goede training, veel afwisseling zeer leerzaam en aangepast op de groep.

9

APG DWS en Fondsenbedrijf NV

8 maart 2022
Bekijk meer reviews
Jorrit Jorritsma

nvt

7

Waterschap Zuiderzeeland

4 maart 2022
Bekijk meer reviews
Niels Driesprong

Ik heb de training klantgerichte brieven en mails schrijven van Loo van Eck als zeer positief ervaren. Met name het interactieve karakter van de training en het enthousiasme van de trainer maakte het niet saai. Ook de vele handigheidjes in de vorm van tips & tricks vond ik erg nuttig en kan ik zonder twijfel gaan gebruiken in mijn dagelijkse werkzaamheden.

8

Gemeente Hoeksche Waard

1 maart 2022
Bekijk meer reviews
Romy Belomazov

Ik vind het een zeer geslaagde training, waar ik persoonlijk veel van heb geleerd. Efficiënte, complete en duidelijke brieven verzenden.

7

Maasdelta Groep

25 februari 2022
Bekijk meer reviews
Jamie Allewijn

Een duidelijke en informatieve training die voor iedereen handig is.

10

Gemeente Hoeksche Waard

23 februari 2022
Bekijk meer reviews
Jeroen van der Velde

Praktisch en herkenbaar, sluit aan bij de manier van schrijven op het werk

10

Gemeente Hoeksche Waard

21 februari 2022
Bekijk meer reviews
Doortje de Boer

Interessante training met een enthousiaste trainer! Absoluut een aanrader om deel te nemen aan deze trainingen (2 dagdelen).

9

Gemeente Hoeksche Waard

21 februari 2022
Bekijk meer reviews
Marije Bregman

De training was duidelijk en helder. Er was veel persoonlijke aandacht en er werden goede concrete voorbeelden gegeven. Doordat je er direct met oefeningen mee aan de slag gaat, leer je direct. Een fijne en prettige training!

9

Stichting Intermaris

21 februari 2022
Bekijk meer reviews
Marjoleine Ordelman-Ferket

Leuke training, vaart zat er lekker in en je kunt er ook echt iets mee! Leuk om te zien hoe je een brief/mail ook kunt schrijven zodat deze veel duidelijker en positiever is.

9

Gemeente Hoeksche Waard

21 februari 2022
Bekijk meer reviews
Esther van der Wal

Ik vond de training informatief met veel handige tips en trucs. De training wist heel goed de aandacht vast te houden door iedereen te blijven aanspreken, opdrachten te laten doen en humor.

9

Gemeente Hoeksche Waard

21 februari 2022
Bekijk meer reviews
Sabine Ellikhuijzen

Leerzame training

8

Stichting Intermaris

18 februari 2022
Bekijk meer reviews
Christie van Rijsbergen

De training klantgericht schrijven is een aanrader! Iedereen die wel eens een mail of brief schrijft kan hiervan leren. Door dit goed te doen worden we nog klantvriendelijker. Het is niet moeilijk, maar vooral leuk om het in de vingers te krijgen.

10

Gemeente Hoeksche Waard

17 februari 2022
Bekijk meer reviews
Marga Westein

goed, helder en leuk om te doen

9

Gemeente Hoeksche Waard

17 februari 2022
Bekijk meer reviews
Roelie Muller

Training is aan te bevelen voor iedereen die brieven schrijft, want er valt altijd wat te verbeteren.

8

Gemeente Heerde

17 februari 2022
Bekijk meer reviews
Eric Hooijer

zeer leerzaam

8

Gemeente Heerde

17 februari 2022
Bekijk meer reviews
Karin den Braven

Boeiende en vooral leerzame training voor iedereen in elke functie die veel schriftelijk communiceert en graag op de juiste manier begrepen wil worden.

9

Gemeente Almere

15 februari 2022
Bekijk meer reviews
Belinda Ancker, van den

Een leerzame training die je kunt toepassen in je dagelijkse werk.

9

Gemeente Almere

15 februari 2022
Bekijk meer reviews
Eveline Niesing-Smit

Uitstekende training om beter en lezersgericht te schrijven

9

Gemeente Almere

15 februari 2022
Bekijk meer reviews
Helga van Wijk

De training was leuk om te doen en deed me realiseren dat goede communicatie training vereist.

9

Gemeente Bloemendaal

15 februari 2022
Bekijk meer reviews
Ingrid te Winkel

De training werkte voor mij als een eye-opener in sommige opzichten. De geboden structuur voor het opbouwen van zo eenvoudig mogelijk geformuleerde en daarmee snel te begrijpen brieven is heel praktisch toepasbaar.

8

Gemeente Oost Gelre

14 februari 2022
Bekijk meer reviews
Lars Grandiek

Het was een leerzame maar ook leuke training, iedereen werd er in meegenomen! Je word er altijd wel wijzer van.

8

Gemeente Bloemendaal

14 februari 2022
Bekijk meer reviews
Jessica van Dijk

Leuke interactieve training

8

Gemeente Bloemendaal

14 februari 2022
Bekijk meer reviews
Linda Schenk

Een fijne training voor veel handvatten voor een duidelijke klantgerichte brief.

8

Gemeente Bloemendaal

14 februari 2022
Bekijk meer reviews
Marjolein Jonker

Een goede training met praktische tips en een prettige begeleiding

8

Gemeente Bloemendaal

14 februari 2022
Bekijk meer reviews
Fenna Kiemel

Een heldere en duidelijke training die je boeit. Door de interactie blijf je aangehaakt en krijg je tips over het klantgericht schrijven die je altijd blijft toepassen.

8

Gemeente Bloemendaal

14 februari 2022
Bekijk meer reviews

Meer informatie?

Neem gerust contact met ons op via loo@lve.nl of (0318) 69 69 00. Wij helpen je graag verder.

Ik wil advies op maat

Veelgestelde vragen

We helpen je graag verder bij vragen.

Geven jullie trainingen aan organisaties of ook aan individuen?

We doen beide.

Wil je een training voor jouw organisatie voor meerdere collega's organiseren? Dat kan. Klassikaal, volledig online of juist een combinatie van deze twee (blended learning). Welke vorm je ook kiest, we ontwikkelen een training 100% op maat voor jouw organisatie. Hoe uitgebreid het leertraject is? Dat bepaal je ook zelf.

Wil je een communicatietraining voor jezelf? Dat kan ook. We hebben 27 verschillende trainingen die we op ons kantoor in Ede organiseren. Daar kun je je voor inschrijven. Er staan meerdere data en tijdstippen gepland voor het hele jaar. De meeste open trainingen duren 1 dag.

Geven jullie alleen trainingen of doen jullie meer?

We geven vooral communicatietrainingen. Maar we kunnen daarnaast nog veel meer op het gebied van communicatie. Want onze klanten komen met allerlei communicatievragen bij ons. Ze willen bijvoorbeeld hun kernwaarden vertalen naar een concrete schrijfstijl. Hun ingewikkelde polisvoorwaarden laten herschrijven in begrijpelijke taal. Of enkel hun medewerkers laten opleiden om beter te communiceren. En dat wij ook daarna blijven helpen om het nieuw geleerde communicatiegedrag te blijven toepassen. We kunnen met al deze vragen helpen.

Onze adviseurs bespreken iedere klantvraag en maken een advies op maat. Dat kan betekenen dat we een schrijfstijlwijzer voor jouw organisatie ontwikkelen en alle standaardteksten in die stijl herschrijven. Of dat we een meetlat ontwikkelen om na de trainingen te toetsen of het geleerde communicatiegedrag niet wegzakt. Of we starten met een op maat gemaakte animatie voor jouw organisatie om draagvlak te creëren voor een nieuwe schrijfstijl binnen de organisatie. En pas daarna te starten met communicatietrainingen.

Wat we precies allemaal kunnen voor jou of voor jouw organisatie? Dat lees je bij ‘Wat wij doen’.

Hoe groot zijn de trainingsgroepen?

We werken met kleine groepen, omdat we persoonlijke aandacht belangrijk vinden. In een training over schriftelijke communicatie zitten maximaal 12 cursisten. En in een training over mondelinge communicatie maximaal 8 cursisten. Volg je een open training op ons kantoor in Ede? Dan is de groepsgrootte afhankelijk van het aantal inschrijvingen. Het kan dus voorkomen dat je slechts met 3 andere cursisten in de groep zit.

Hoe gaan jullie om met medewerkers die geen zin hebben in een training?

Ten eerste zorgen wij ervoor dat we leren leuk maken. Dat doen wij door een programma te maken dat boordevol zit met verrassende en inspirerende oefeningen, anekdotes en spellen. Wij zorgen ervoor dat onze cursisten, jouw medewerkers, de leukste training ooit krijgen. Dat klinkt misschien wat overdreven, maar dat horen wij echt vaak terug na een training.

Ten tweede werken wij altijd met onze eigen trainers. Die leiden we zelf op. En die staan garant voor een communicatietraining van het hoogste niveau.

Ten derde zorgen we in al onze trainingen eerst voor een denkomslag bij de cursisten. Dat kan omdat we een eigen en vernieuwende visie op communicatie hebben. Wij leren cursisten anders te kijken naar communicatie en klanten. En die denkomslag hebben ze nodig om ook blijvend anders te schrijven of spreken.

Waarom vragen jullie mij eigen materiaal in te sturen voor een training?

Wij baseren onze trainingen op jouw eigen teksten, gesprekken of films die je voor de training naar ons opstuurt. Zo weten we namelijk precies waar je al goed in bent en waar je je nog in kunt verbeteren. Op die manier kunnen we het niveau van de training bepalen. En kunnen we de focus leggen op de aandachtspunten van alle cursisten. Daarnaast maken we oefeningen met jouw eigen materiaal (uiteraard gaan wij zorgvuldig om met dat materiaal). Zodat je oefent met jouw eigen praktijksituaties en niet wordt afgeleid door inhoud waar je niet thuis in bent.

Krijg ik na de training nog iets om de leerstof onder de aandacht te houden?

Na de training krijg je via onze app nog 40 dagen lang iedere dag een tip die aansluit bij jouw training. Die tips houden je bewust van wat je hebt geleerd. Zodat het effect van de training nog groter is. Daarnaast vind je op jouw persoonlijke pagina van de cursistensite nog een samenvatting van de training en de presentatie van de trainer. Nog meer behoefte aan kennis? Op onze blogpagina vind je allerlei kennisartikelen.

Kan ik nog feedback vragen na een training?

Ja, je mag na een training nog een keer feedback vragen aan jouw trainer. Je stuurt bijvoorbeeld een eigen tekst of filmpje naar hem of haar op. En de trainer geeft je feedback via een persoonlijke e-coachingsfilm.

Als ik een tekstschrijver bij jullie inhuur, kan ik dan ook een geheel nieuwe tekst laten schrijven?

Ja, we gaan op ieder moment voor je aan de slag. Dus ook als je een nieuwe tekst wilt laten schrijven. Wij verzamelen de informatie, doen een interview of houden een gesprek met jou om de input te achterhalen. Vervolgens schrijven we de tekst. Jij kunt erop rekenen dat je een complete tekst krijgt die aansluit bij jouw lezer en uitstraalt wie jij bent of waar jouw organisatie voor staat.

Maar ook als je zelf een tekst hebt geschreven, kun je bij ons terecht. Bijvoorbeeld als je hier niet helemaal tevreden mee bent of als de schrijfstijl niet meer van deze tijd is. Of als je een document graag wilt laten controleren om zeker te weten dat je niets bent vergeten en alle puntjes op de i kloppen.

Kan ik mijn tekst laten checken op fouten?

Sterker nog, daar smullen wij van. Want onze tekstschrijvers zijn natuurlijk van het slag hippe tekstnerds. En doen niets liever dan teksten nalezen en corrigeren op type- of taalfouten. Als we dan ook nog advies kunnen geven over heldere formuleringen en een aantrekkelijke opbouw, zijn we helemaal in ons element. Geen vraag te gek, geen tekst te gek.

Volg ik de training met mensen uit mijn eigen branche?

De meeste trainingen organiseren we bij organisaties intern. Dus bij de meeste trainingen zitten collega's bij elkaar. Dat is anders bij onze open trainingen. Als je meedoet met een open training volg je deze samen met mensen uit allerlei verschillende branches. Wij horen vaak dat cursisten dit juist interessant vinden, omdat ze zo een kijkje in de keuken van collega’s uit andere branches kunnen nemen.

Is er een minimaal opleidingsniveau voor jullie trainingen?

Wij maken geen verschil in opleidingsniveaus. Onze trainingen zijn voor ieder opleidingsniveau geschikt. Dat kan, omdat we de trainingen helemaal afstemmen op de deelnemers die meedoen. Je hebt dus ook geen voorkennis of aanvangsniveau nodig om mee te kunnen doen met onze trainingen.

Heb ik nog wel een tekstschrijver nodig nu AI er is?

Als je de lat voor je teksten hoog legt: ja, dan heb je een vaardige tekstschrijver nodig. Taalmodellen zoals ChatGPT kunnen je zeker helpen met het schrijven van een tekst. En dat gaat ook nog eens erg snel en in grote hoeveelheden. Maar de taalmodellen brengen ook een hoop nadelen met zich mee. Ten eerste de kwaliteit van de tekst. AI is goed in het schrijven van algemene teksten, maar niet in teksten die gaan over specifieke situaties. Daarnaast mist AI essentiële kenmerken die belangrijk zijn voor een tekst op maat. Zoals inlevingsvermogen, authenticiteit en kennis over jullie organisatie. Daarnaast zijn er een hoop andere nadelen. AI heeft grote impact op het milieu, werkt vooroordelen in de hand en veel AI-tools waarborgen de privacy niet goed.

Is Loo van Eck dan volledig tégen de inzet van AI om te schrijven? Nee, zeker niet. Maar vaardige tekstschrijvers zijn essentieel voor goede teksten. Misschien wel meer dan ooit. Meer weten over AI? Bekijk onze training Slim schrijven met AI.

Waar vind ik alle informatie over mijn training?

Nadat je je hebt ingeschreven voor een training ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link naar jouw persoonlijke pagina op onze cursistensite. Daar vind je alle informatie die je nodig hebt voor jouw training. Je vindt er informatie over de tijd, de locatie en de trainer van de training. En je ziet precies welke voorbereidingsacties je moet doen. Na de training kun je al het opleidingsmateriaal op jouw pagina vinden en jouw certificaat downloaden.

Moet ik zelf lunch meenemen naar een open training?

Nee. Als de training bij ons op kantoor is dan regelen wij een lunch. Heb je lunchwensen? Daar houden wij rekening mee. Je kunt dit aangeven bij de intakevragen.

Kan ik bij jullie kantoor parkeren als ik met de auto kom?

Ons kantoor is goed te bereiken. Maak je geen zorgen over het parkeren: er is voldoende ruimte om gratis te parkeren. We zitten in Ede, niet in de Randstad :-).

Bij wie kan ik terecht als ik vragen heb over de training?

Heb je vragen over een training of wil je advies? Dan kun je bellen naar (0318) 69 69 00. Of een e-mail sturen naar opentrainingen@lve.nl. Wij helpen je graag!

Kan ik mijn inschrijving voor een open training nog annuleren?

Je kunt dan tot 2 weken na de beslissing de training nog annuleren. Daarna kun je tot 4 weken voor de training nog afzeggen. Zonder kosten.
Zeg je later af? Dan betaal je:

  • 35% als je tussen 4 en 2 weken voor de training afzegt.
  • 65% als je tussen 2 weken en 1 week voor de training afzegt.
  • 100% als je minder dan 1 week van tevoren voor de training afzegt.

Wat voor soort teksten kan ik laten herschrijven?

Dat antwoord is eenvoudig: we kunnen elke tekst herschrijven. Van commerciële, overtuigende teksten, columns en blogs tot standaardbrieven, tenderteksten en juridische voorwaarden, brieven of rapporten. Je kunt ook bij ons terecht voor een vacaturetekst, websitetekst, een script of handleiding. Of misschien wil je een speech laten schrijven of hulp bij sociale mediaberichten. In dit boekje lees je meer over alle soorten teksten. Met heldere voorbeelden. Laat je inspireren!

Wat vinden andere mensen van de training die ik wil volgen?

Als je een training wilt volgen, is het fijn om te weten wat andere mensen van de training vonden. Je kunt dat heel gemakkelijk bekijken op de pagina van de training waarin je interesse hebt. In de blauwe balk staan ervaringen van mensen die de training eerder volgden.

Kan ik als individu ook iets laten herschrijven? (dus niet alleen als bedrijf)

Dat kan. Je hoeft geen bedrijf te hebben om je vraag bij ons neer te leggen. Aarzel niet, we denken graag met je mee!

Moet ik een laptop meenemen naar de training?

Bij de meeste trainingen hoeft dit niet. Volg je een training waarbij je wel een laptop mee moet nemen? Dan staat dit in de intakevragen die je voor de training van ons ontvangt. Heb je zelf geen laptop? Dan hebben wij een leenlaptop voor jou.

Ik moet een e-learning volgen voor de training. Waar kan ik die vinden?

Nadat je je hebt ingeschreven voor een training ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link naar jouw persoonlijke pagina op onze cursistensite. Volg je een e-learning voordat je meedoet aan een training? Dan staat die daar voor je klaar.

Krijg ik een certificaat na de training?

Ja, je krijgt een certificaat. Nadat je je hebt ingeschreven voor een training ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link naar jouw persoonlijke pagina op onze cursistensite. Op die pagina vind je na de training al het opleidingsmateriaal. Je kunt daar jouw certificaat downloaden nadat je de evaluatievragen hebt ingevuld.

Wanneer ontvang ik de rekening van de training?

Je ontvangt de rekening een paar dagen na je inschrijving. Je ontvangt deze via de mail.

Heb je nog geen passend antwoord gevonden?

Neem contact op met een van onze medewerkers.

Neem contact op

Ook interessant voor jou:

Afbeelding bij Klantgerichte brieven en e-mails schrijven E-learning

E-learning Klantgerichte brieven en e-mails

Lees meer
afbeelding bij training Brieven & E-mails schrijven

Training Brieven en e-mails

Lees meer
Afbeelding bij Foutloos Nederlands schrijven E-learning

E-learning Foutloos Nederlands

Lees meer

Tips, blogs en artikelen:

Beeld bij: Hoe begin je een e-mail of brief?

Hoe begin je een mail of brief?

Hoe begin je een mail of brief? In dit artikel lees je hoe je een klantgerichte inleiding van een e-mail of brief schrijft.

Lees meer
Beeld bij: Je brief of e-mail afsluiten

Je e-mail of brief afsluiten? Gebruik deze tips en voorbeelden

Het afsluiten van je e-mail of brief. Hoe doe je dat? Vermijd clichézinnen en 'houd de deur open voor je lezer'.

Lees meer
Beeld bij: een doeltreffende en lezersgerichte opbouw van je brief

Een doeltreffende en lezersgerichte opbouw van je brief

Wat is de juiste opbouw van een brief? Lees hoe je een lezersgerichte inleiding, kern en slot schrijft. En zo je gewenst doel bereikt.

Lees meer

Contact

Vragen of advies?
Heb je vragen? Of wil je meer advies? Bel of mail gerust.
Je bereikt ons via 0318 69 69 00 of loo@lve.nl. Wij helpen je graag verder.

Contactformulier
Wil je dat wij contact met je opnemen? Laat dan je gegevens hieronder achter.

    Ja, ik ga akkoord met hetprivacybeleid

    Wat onze klanten ervaren

    Close

    Een leuke, boeiende, interactieve training, gegeven door een trainer met een aangenaam stemgeluid.

    Love 9

    Gemeente Nijmegen

    23 maart 2022

    Super interessante en leerzame training met een goede opbouw, veel interactie en een kundige, enthousiaste en energieke trainer

    Love 10

    Gemeente Nijmegen

    23 maart 2022

    Ik vond de schrijfcursus erg leerzaam en leuk om te volgen. Echt een aanrader als je jouw techniek wilt opfrissen.

    Love 9

    Gemeente Noordoostpolder

    23 maart 2022

    Je leert op een leuke manier heldere brieven schrijven. Zeker een aanrader als je daar meer over wil leren!

    Love 9

    Gemeente Amstelveen

    23 maart 2022

    In deze training leer je schrijven op een manier die voor alle inwoners, medewerkers en externen begrijpelijk is. Daarvoor ontvang je de nodige tips en handvatten, die het schrijven van mails en brieven een stuk overzichtelijker maakt.

    Love 9

    Gemeente Nijmegen

    23 maart 2022

    De training stak goed in elkaar. Er was veel ruimte voor feedback en veel persoonlijke aandacht.

    Love 9

    Gemeente Nijmegen

    22 maart 2022

    Een hele nuttige training voor iedereen die geregeld brieven en e-mails schrijft. Zeker als je wilt dat je boodschap ook goed overkomt bij de lezer.

    Love 9

    Gemeente Amstelveen

    22 maart 2022

    Ik vond het een eye-opener! Van te voren denk je misschien dat jouw eigen mails en brieven al goed zijn zoals ze zijn, maar na deze training weet je wat er eigenlijk beter kan en heb je het besef ook echt dat jouw brieven beter kunnen!

    Love 9

    Gemeente Nijmegen

    21 maart 2022

    Een inhoudelijke en goed opgezette training waar je in korte tijd theorie en praktijk combineert zodat je er daarna goed mee aan de slag kan.

    Love 7

    Gemeente Noordoostpolder

    21 maart 2022

    Weet jij hoe duidelijk de ontvanger je brieven en mails vindt? In deze cursus wordt je dat helder gemaakt.

    Love 8

    Gemeente Noordoostpolder

    16 maart 2022

    Ik vond het een fijne, leerzame en interactieve training. Je krijgt veel voorbeelden en praktische handvatten om helder, duidelijk en klantgericht te schrijven.

    Love 9

    Gemeente Noordoostpolder

    16 maart 2022

    Het is een logische training waarin je leert je brieven of e-mails leesbaar te maken voor iedereen.

    Love 9

    Gemeente Noordoostpolder

    16 maart 2022

    De digitale training heldere brieven en e-mails schrijven helpt in het schrijven van een meer duidelijke boodschap. Door het hanteren van een actieve schrijfstijl met focus op kopjes en niet te lange zinnen wordt een tekst aantrekkelijk gemaakt. Hiervan profiteert niet alleen de lezer, maar ook de schrijver die hiermee een boodschap beter weet over te brengen.

    Love 8

    Gemeente Urk

    15 maart 2022

    Ik vond de training zeer leerzaam, met name door het interactieve karakter & de trainers die op een aangename actieve manier presenteren en met je meedenken.

    Love 8

    Tiwos, Tilburgse Woonstichting

    14 maart 2022

    Ik heb veel van deze training mogen leren. Doordat we actief betrokken werden, hield ik mijn aandacht er goed bij. Er worden veel voorbeelden gegeven waardoor je direct alle informatie kunt toepassen. Ik raad iedereen binnen de gemeente de training aan. Ook voor de gemeente om daar 1 lijn in te trekken, zodat alle collega's 1 schrijfstijl kunnen aanhouden.

    Love 9

    Gemeente Hilversum

    14 maart 2022

    De cursus geeft handige handvatten om meer uniform brieven en e-mails te schrijven.

    Love 9

    Gemeente Hilversum

    14 maart 2022

    Goede, inhoudelijke training voor als je regelmatig brieven of e-mails verstuurt. Je krijgt veel feedback op je eigen tekst en handvatten om na de training het geleerde te blijven toepassen in de praktijk.

    Love 10

    Gemeente Urk

    14 maart 2022

    Leuke en interactieve training. Waarbij je leert om lezersgericht te schrijven. Aanrader!

    Love 9

    Gemeente Urk

    11 maart 2022

    Prima digitale training met ruimte voor vragen en opmerkingen in een ontspannen sfeer.

    Love 9

    APG DWS en Fondsenbedrijf NV

    10 maart 2022

    Een frisse schrijversblik voor de toekomst!

    Love 9

    Tiwos, Tilburgse Woonstichting

    10 maart 2022

    Ik vond de training erg leerzaam. Het verraste mij hoeveel interactie gevraagd werd tijdens de training. Hierdoor was het goed te doen de concentratie erbij te houden. En het maakt de training leuk.

    Love 8

    APG DWS en Fondsenbedrijf NV

    10 maart 2022

    Leuk, leerzaam en nuttig voor je dagelijkse werkzaamheden.

    Love 8

    Gemeente Opsterland

    9 maart 2022

    De training is erg leerzaam. Je leert over het belang van koppen, korte zinnen, belang van goed gebruik van actieve en passieve vormen.

    Love 8

    Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

    9 maart 2022

    De cursus ‘helder en duidelijk schrijven’ opent je ogen. Geen wollige taal meer maar duidelijke boodschappen. Voortaan schrijven vanuit de belevingswereld van de lezer. Dus niet vanuit de leeglopende schrijver. Met simpele taal krijg je een helder verhaal.

    Love 7

    Gemeente Maastricht

    9 maart 2022

    Met de tips en richtlijnen kun je heel snel meer structuur in je tekst maken waardoor de lezer sneller de boodschap op pakt.

    Love 8

    Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

    9 maart 2022

    Goede training, veel afwisseling zeer leerzaam en aangepast op de groep.

    Love 9

    APG DWS en Fondsenbedrijf NV

    8 maart 2022

    nvt

    Love 7

    Waterschap Zuiderzeeland

    4 maart 2022

    Ik heb de training klantgerichte brieven en mails schrijven van Loo van Eck als zeer positief ervaren. Met name het interactieve karakter van de training en het enthousiasme van de trainer maakte het niet saai. Ook de vele handigheidjes in de vorm van tips & tricks vond ik erg nuttig en kan ik zonder twijfel gaan gebruiken in mijn dagelijkse werkzaamheden.

    Love 8

    Gemeente Hoeksche Waard

    1 maart 2022

    Ik vind het een zeer geslaagde training, waar ik persoonlijk veel van heb geleerd. Efficiënte, complete en duidelijke brieven verzenden.

    Love 7

    Maasdelta Groep

    25 februari 2022

    Een duidelijke en informatieve training die voor iedereen handig is.

    Love 10

    Gemeente Hoeksche Waard

    23 februari 2022

    Praktisch en herkenbaar, sluit aan bij de manier van schrijven op het werk

    Love 10

    Gemeente Hoeksche Waard

    21 februari 2022

    Interessante training met een enthousiaste trainer! Absoluut een aanrader om deel te nemen aan deze trainingen (2 dagdelen).

    Love 9

    Gemeente Hoeksche Waard

    21 februari 2022

    De training was duidelijk en helder. Er was veel persoonlijke aandacht en er werden goede concrete voorbeelden gegeven. Doordat je er direct met oefeningen mee aan de slag gaat, leer je direct. Een fijne en prettige training!

    Love 9

    Stichting Intermaris

    21 februari 2022

    Leuke training, vaart zat er lekker in en je kunt er ook echt iets mee! Leuk om te zien hoe je een brief/mail ook kunt schrijven zodat deze veel duidelijker en positiever is.

    Love 9

    Gemeente Hoeksche Waard

    21 februari 2022

    Ik vond de training informatief met veel handige tips en trucs. De training wist heel goed de aandacht vast te houden door iedereen te blijven aanspreken, opdrachten te laten doen en humor.

    Love 9

    Gemeente Hoeksche Waard

    21 februari 2022

    Leerzame training

    Love 8

    Stichting Intermaris

    18 februari 2022

    De training klantgericht schrijven is een aanrader! Iedereen die wel eens een mail of brief schrijft kan hiervan leren. Door dit goed te doen worden we nog klantvriendelijker. Het is niet moeilijk, maar vooral leuk om het in de vingers te krijgen.

    Love 10

    Gemeente Hoeksche Waard

    17 februari 2022

    goed, helder en leuk om te doen

    Love 9

    Gemeente Hoeksche Waard

    17 februari 2022

    Training is aan te bevelen voor iedereen die brieven schrijft, want er valt altijd wat te verbeteren.

    Love 8

    Gemeente Heerde

    17 februari 2022

    zeer leerzaam

    Love 8

    Gemeente Heerde

    17 februari 2022

    Boeiende en vooral leerzame training voor iedereen in elke functie die veel schriftelijk communiceert en graag op de juiste manier begrepen wil worden.

    Love 9

    Gemeente Almere

    15 februari 2022

    Een leerzame training die je kunt toepassen in je dagelijkse werk.

    Love 9

    Gemeente Almere

    15 februari 2022

    Uitstekende training om beter en lezersgericht te schrijven

    Love 9

    Gemeente Almere

    15 februari 2022

    De training was leuk om te doen en deed me realiseren dat goede communicatie training vereist.

    Love 9

    Gemeente Bloemendaal

    15 februari 2022

    De training werkte voor mij als een eye-opener in sommige opzichten. De geboden structuur voor het opbouwen van zo eenvoudig mogelijk geformuleerde en daarmee snel te begrijpen brieven is heel praktisch toepasbaar.

    Love 8

    Gemeente Oost Gelre

    14 februari 2022

    Het was een leerzame maar ook leuke training, iedereen werd er in meegenomen! Je word er altijd wel wijzer van.

    Love 8

    Gemeente Bloemendaal

    14 februari 2022

    Leuke interactieve training

    Love 8

    Gemeente Bloemendaal

    14 februari 2022

    Een fijne training voor veel handvatten voor een duidelijke klantgerichte brief.

    Love 8

    Gemeente Bloemendaal

    14 februari 2022

    Een goede training met praktische tips en een prettige begeleiding

    Love 8

    Gemeente Bloemendaal

    14 februari 2022

    Een heldere en duidelijke training die je boeit. Door de interactie blijf je aangehaakt en krijg je tips over het klantgericht schrijven die je altijd blijft toepassen.

    Love 8

    Gemeente Bloemendaal

    14 februari 2022