Kaft Klantgericht chatten
10 mei 2021: Mascha van Zwieten

Boekje: Klantgerichte chatgesprekken

Hoe zorg je ervoor dat je klanten tevreden zijn na een chatgesprek? Naar die vraag deden we samen met de Universiteit Utrecht onderzoek.

Tegenwoordig is het normaal om te chatten met je klanten. Sterker nog: klanten verwachten dat ook. Wij deden samen met de Universiteit Utrecht onderzoek naar chatgesprekken. In dit boekje vind je de resultaten. En tips om beter te chatten.

Het effect van beleefdheid op waardering en intentie

We vroegen ons een aantal dingen af:

  1. Hoe reageren organisaties op vragen en klachten in een chatgesprek?
  2. Hoe zorg je ervoor dat een klant positief denkt over je organisatie na een chatgesprek?
  3. Kun je té beleefd zijn in een chatgesprek?
  4. Willen klanten liever snel antwoord als zij chatten? Of willen ze uitgebreid en zeer beleefd geholpen worden?

We onderzochten dit in een experiment

Dat voerden wij samen uit met de Universiteit Utrecht. De resultaten lees je in ons boekje: Hoe zorg je dat jouw klanten tevreden zijn na een chatgesprek? 

 

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

 

 

Wil je oefenen met chatten?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste blogs en beste schrijf- en spreektechnieken.

    Ja, ik ga akkoord met hetprivacybeleid

    Gerelateerde blogs

    AllesoverHR en SYNC: opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    Lees meer
    Beeld bij: Wat vinden werknemers van de communicatie van hun organisatie

    Wat vinden werknemers van de communicatie van hun organisatie?

    Lees meer
    Beeld bij: Moties en amendementen

    Waarom zien moties en amendementen eruit alsof ze in 1848 zijn geschreven?

    Lees meer

    Meer informatie?

    Stel je vraag aan Gonda. Zij helpt je graag verder.

    Foto van Gonda ter Maaten (meer informatie)
    Gonda ter Maaten

    Meer blogs over chatten?

    Beeld bij: Klantgericht chatten? 10 tips

    Klantgericht chatten? Wij helpen je op weg met 10 tips!

    Chatten is niet zo simpel als het misschien lijkt. Hoe zorg je voor een positieve beleving bij de klant? We helpen je op weg met 10 tips.

    Lees meer
    Beeld bij: In 4 stappen naar een klantgericht chat- of appgesprek

    In 4 stappen naar een klantgericht app- of chatgesprek

    Een chatgesprek is laagdrempelig, persoonlijk en snel. Volg deze 4 stappen voor een klantgericht app- of chatgesprek!

    Lees meer
    Interview over chatten bij P-Direkt

    120.000 rijksambtenaren chatten met P-Direkt

    De keuze om de chat toe te voegen aan de mix van communicatiekanalen lijkt voor P-Direkt een schot in de roos te zijn!

    Lees meer

    Recente blogs

    Loo van Eck en Babbage Company bundelen de krachten

    Loo van Eck en Babbage Company slaan de handen ineen en zijn vanaf 1 september 2023 als groep een nieuwe fase ingegaan. Samen gaan we bouwen aan het grootste communicatiebedrijf van Nederland. Ons bedrijf blijft, net als Babbage Company, wel gewoon zelfstandig opereren onder de eigen naam. De komende periode onderzoeken we op welke gebieden […]

    Lees meer

    Hans van Eck stopt bij Loo van Eck

    Na 40 jaar is oprichter Hans van Eck op 1 september 2023 bij ons bedrijf gestopt. Hij startte ons bedrijf samen met Gijs van ’t Loo in 1983. Zij waren ervan overtuigd dat bedrijven konden profiteren van wat ze hadden geleerd tijdens hun studie Taalbeheersing. Hun intuïtie bleek juist. Zowel commerciële bedrijven als overheidsinstanties bleken […]

    Lees meer
    Beeld bij: Is het beide of beiden?

    Is het beide of beiden?

    Is het beide of beiden? Alle of allen, sommige of sommigen en andere of anderen? Je leest de regels in dit artikel.

    Lees meer