Kaft Klantgericht chatten
10 mei 2021: Mascha van Zwieten

Boekje: Klantgerichte chatgesprekken

Hoe zorg je ervoor dat je klanten tevreden zijn na een chatgesprek? Naar die vraag deden we samen met de Universiteit Utrecht onderzoek.

Tegenwoordig is het normaal om te chatten met je klanten. Sterker nog: klanten verwachten dat ook. Wij deden samen met de Universiteit Utrecht onderzoek naar chatgesprekken. In dit boekje vind je de resultaten. En tips om beter te chatten.

Het effect van beleefdheid op waardering en intentie

We vroegen ons een aantal dingen af:

  1. Hoe reageren organisaties op vragen en klachten in een chatgesprek?
  2. Hoe zorg je ervoor dat een klant positief denkt over je organisatie na een chatgesprek?
  3. Kun je té beleefd zijn in een chatgesprek?
  4. Willen klanten liever snel antwoord als zij chatten? Of willen ze uitgebreid en zeer beleefd geholpen worden?

We onderzochten dit in een experiment

Dat voerden wij samen uit met de Universiteit Utrecht. De resultaten lees je in ons boekje: Hoe zorg je dat jouw klanten tevreden zijn na een chatgesprek? 

 

 

 

Wil je oefenen met chatten?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste blogs en beste schrijf- en spreektechnieken.

    Ja, ik ga akkoord met hetprivacybeleid

    Gerelateerde blogs

    Opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    Opinieonderzoek schriftelijke communicatie: fouten kosten tijd en geld

    Lees meer pijltje
    Foto bij opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    AllesoverHR en SYNC: opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Wat vinden werknemers van de communicatie van hun organisatie

    Wat vinden werknemers van de communicatie van hun organisatie?

    Lees meer pijltje

    Meer informatie?

    Stel je vraag aan Gonda. Zij helpt je graag verder.

    Foto van Gonda ter Maaten (meer informatie)
    Gonda ter Maaten

    Meer blogs over chatten?

    Beeld bij: Klantgericht chatten? 10 tips

    Klantgericht chatten? Wij helpen je op weg met 10 tips!

    Chatten is niet zo simpel als het misschien lijkt. Hoe zorg je voor een positieve beleving bij de klant? We helpen je op weg met 10 tips.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: In 4 stappen naar een klantgericht chat- of appgesprek

    In 4 stappen naar een klantgericht app- of chatgesprek

    Een chatgesprek is laagdrempelig, persoonlijk en snel. Volg deze 4 stappen voor een klantgericht app- of chatgesprek!

    Lees meer pijltje
    Interview over chatten bij P-Direkt

    120.000 rijksambtenaren chatten met P-Direkt

    De keuze om de chat toe te voegen aan de mix van communicatiekanalen lijkt voor P-Direkt een schot in de roos te zijn!

    Lees meer pijltje

    Recente blogs

    Afbeelding bij blog Een betere wereld begint bij jouw zakelijke mails

    Een betere wereld begint bij jouw zakelijke mails

    Onlangs is mijn wereld een beetje beter geworden. Ik heb een nieuwe baan en ontvang van mijn collega’s alleen nog maar mails die ik in 10 seconden kan lezen. Wat een verademing. Geen urenlang geploeter meer om die dagelijkse berg mails weg te werken. Ik kan nu ‘koppensnellend’ mijn mailbox door zonder belangrijke informatie te […]

    Lees meer pijltje
    Afbeelding bij Een top telefoongesprek dankzij LSD

    Een top telefoongesprek dankzij LSD

    Je telefoongesprekken verbeteren? Dat kan met LSD: luisteren, samenvatten en doorvragen. Lees onze tips over deze gesprekstechnieken.

    Lees meer pijltje

    Theater is er voor íedereen

    Zwolse Theaters schrijft duidelijk en aantrekkelijk om ervoor te zorgen dat iedereen naar het theater kan én wil.

    Lees meer pijltje