Boekje: kijken, kijken én kopen
22 juni 2020: Mascha van Zwieten

Boekje: Kijken, kijken én kopen

Wat is het effect van adjectieven en verhalen in online advertentieteksten? Je leest het in dit boekje dat we maakten met de Universiteit Utrecht.

Adverteerders gebruiken allerlei adjectieven en verhalen in hun teksten. Maar waarom doen ze dat? Eigenlijk met maar 1 doel: verkopen. En daarvoor moeten ze in de 1e plaats opvallen tussen allemaal andere advertenties. Een interessante vraag is dan ook: hoe schrijf je een advertentietekst die de lezer wil lezen?

Wat is het effect van adjectieven en verhalen in online advertentieteksten?

Wij zochten het uit. Samen met de Universiteit Utrecht namen we online advertenties onder de loep en stelden hierbij deze vragen:

  • Worden advertenties uit verschillende rubrieken op andere
    manieren geschreven? En maakt dat uit?
  • Wat is de invloed van verschillende soorten adjectieven in
    advertenties op lezers?
  • Beoordelen lezers advertenties met verhalen positiever dan
    advertenties zonder verhalen?

In dit boekje vind je de antwoorden op deze vragen.

En krijg je tips om effectievere advertenties te schrijven!

.

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

 

Wil je oefenen met commercieel schrijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste blogs en beste schrijf- en spreektechnieken.

    Ja, ik ga akkoord met hetprivacybeleid

    Gerelateerde blogs

    Beeld bij: Hoe schrijf je een klantgerichte brief? Denk na!

    Waarom heldere taal de komende jaren steeds belangrijker wordt

    Lees meer

    Opinieonderzoek schriftelijke communicatie: fouten kosten tijd en geld

    Lees meer

    AllesoverHR en SYNC: opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    Lees meer

    Meer informatie?

    Stel je vraag aan Gonda. Zij helpt je graag verder.

    Foto van Gonda ter Maaten (meer informatie)
    Gonda ter Maaten

    Meer blogs over commercieel schrijven

    Beeld bij: Als jouw tekst een staart en snorharen had, zou ik hem wel lezen

    Als jouw tekst een staart en snorharen had, zou ik hem wél lezen

    Lees hoe je als copywriter een tekst schrijft die kan wedijveren met een schattig poesje dat op de rug van een labrador zit.

    Lees meer
    Beeld bij: Scorende offertes schrijven? 3 tips!

    Scorende offertes schrijven. 3 tips!

    3 tips voor offertes: stel de klant centraal. Laat hem zien wat hij heeft aan jouw product of dienst. Zorg voor een vlotte schrijfstijl.

    Lees meer
    Beeld bij: Wij hebben de perfecte oplossing voor jou

    ‘Wij hebben de perfecte oplossing voor jou’

    In de offerte moet een schrijver alles uit de kast halen om de klant te overtuigen. Hoe? 3 tips!

    Lees meer

    Recente blogs

    Loo van Eck en Babbage Company bundelen de krachten

    Loo van Eck en Babbage Company slaan de handen ineen en zijn vanaf 1 september 2023 als groep een nieuwe fase ingegaan. Samen gaan we bouwen aan het grootste communicatiebedrijf van Nederland. Ons bedrijf blijft, net als Babbage Company, wel gewoon zelfstandig opereren onder de eigen naam. De komende periode onderzoeken we op welke gebieden […]

    Lees meer

    Hans van Eck stopt bij Loo van Eck

    Na 40 jaar is oprichter Hans van Eck op 1 september 2023 bij ons bedrijf gestopt. Hij startte ons bedrijf samen met Gijs van ’t Loo in 1983. Zij waren ervan overtuigd dat bedrijven konden profiteren van wat ze hadden geleerd tijdens hun studie Taalbeheersing. Hun intuïtie bleek juist. Zowel commerciële bedrijven als overheidsinstanties bleken […]

    Lees meer
    Beeld bij: Is het beide of beiden?

    Is het beide of beiden?

    Is het beide of beiden? Alle of allen, sommige of sommigen en andere of anderen? Je leest de regels in dit artikel.

    Lees meer