Boekje: kijken, kijken én kopen
22 juni 2020: Mascha van Zwieten

Boekje: Kijken, kijken én kopen

Wat is het effect van adjectieven en verhalen in online advertentieteksten? Je leest het in dit boekje dat we maakten met de Universiteit Utrecht.

Adverteerders gebruiken allerlei adjectieven en verhalen in hun teksten. Maar waarom doen ze dat? Eigenlijk met maar 1 doel: verkopen. En daarvoor moeten ze in de 1e plaats opvallen tussen allemaal andere advertenties. Een interessante vraag is dan ook: hoe schrijf je een advertentietekst die de lezer wil lezen?

Wat is het effect van adjectieven en verhalen in online advertentieteksten?

Wij zochten het uit. Samen met de Universiteit Utrecht namen we online advertenties onder de loep en stelden hierbij deze vragen:

  • Worden advertenties uit verschillende rubrieken op andere
    manieren geschreven? En maakt dat uit?
  • Wat is de invloed van verschillende soorten adjectieven in
    advertenties op lezers?
  • Beoordelen lezers advertenties met verhalen positiever dan
    advertenties zonder verhalen?

In dit boekje vind je de antwoorden op deze vragen.

En krijg je tips om effectievere advertenties te schrijven!

.

 

Wil je oefenen met commercieel schrijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste blogs en beste schrijf- en spreektechnieken.

    Ja, ik ga akkoord met hetprivacybeleid

    Gerelateerde blogs

    Opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    Opinieonderzoek schriftelijke communicatie: fouten kosten tijd en geld

    Lees meer pijltje
    Foto bij opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    AllesoverHR en SYNC: opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Wat vinden werknemers van de communicatie van hun organisatie

    Wat vinden werknemers van de communicatie van hun organisatie?

    Lees meer pijltje

    Meer informatie?

    Stel je vraag aan Gonda. Zij helpt je graag verder.

    Foto van Gonda ter Maaten (meer informatie)
    Gonda ter Maaten

    Meer blogs over commercieel schrijven

    Beeld bij: Als jouw tekst een staart en snorharen had, zou ik hem wel lezen

    Als jouw tekst een staart en snorharen had, zou ik hem wél lezen

    Lees hoe je als copywriter een tekst schrijft die kan wedijveren met een schattig poesje dat op de rug van een labrador zit.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Scorende offertes schrijven? 3 tips!

    Scorende offertes schrijven. 3 tips!

    3 tips voor offertes: stel de klant centraal. Laat hem zien wat hij heeft aan jouw product of dienst. Zorg voor een vlotte schrijfstijl.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Wij hebben de perfecte oplossing voor jou

    ‘Wij hebben de perfecte oplossing voor jou’

    In de offerte moet een schrijver alles uit de kast halen om de klant te overtuigen. Hoe? 3 tips!

    Lees meer pijltje

    Recente blogs

    Afbeelding bij blog Een betere wereld begint bij jouw zakelijke mails

    Een betere wereld begint bij jouw zakelijke mails

    Onlangs is mijn wereld een beetje beter geworden. Ik heb een nieuwe baan en ontvang van mijn collega’s alleen nog maar mails die ik in 10 seconden kan lezen. Wat een verademing. Geen urenlang geploeter meer om die dagelijkse berg mails weg te werken. Ik kan nu ‘koppensnellend’ mijn mailbox door zonder belangrijke informatie te […]

    Lees meer pijltje
    Afbeelding bij Een top telefoongesprek dankzij LSD

    Een top telefoongesprek dankzij LSD

    Je telefoongesprekken verbeteren? Dat kan met LSD: luisteren, samenvatten en doorvragen. Lees onze tips over deze gesprekstechnieken.

    Lees meer pijltje

    Theater is er voor íedereen

    Zwolse Theaters schrijft duidelijk en aantrekkelijk om ervoor te zorgen dat iedereen naar het theater kan én wil.

    Lees meer pijltje