Foto bij opinieonderzoek schriftelijke communicatie
01 november 2021: Femke Hainja

AllesoverHR en SYNC: opinieonderzoek schriftelijke communicatie

Nederlanders ergeren zich aan schriftelijke communicatie collega’s. Helft werkenden vindt communicatie binnen organisatie ondermaats. AllesoverHR en SYNC over ons opinieonderzoek naar schriftelijke communicatie op de werkvloer.

Nederlanders ergeren zich aan schriftelijke communicatie collega’s.

De gebrekkige communicatie is niet zonder gevolgen. Volgens 61 procent zijn daardoor ooit dingen misgelopen. En 67 procent zegt zelfs dat betere communicatie geld en tijd zou besparen. Lees het artikel op AllesoverHR.

Helft werkenden vindt communicatie binnen organisatie ondermaats

Maar liefst 47 procent van de werkende Nederlanders vindt dat er binnen de organisatie niet goed wordt gecommuniceerd. Lees het artikel op SYNC.nl.

Leren hoe je duidelijk schrijft?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste blogs en beste schrijf- en spreektechnieken.

    Ja, ik ga akkoord met hetprivacybeleid

    Gerelateerde blogs

    Opinieonderzoek schriftelijke communicatie

    Opinieonderzoek schriftelijke communicatie: fouten kosten tijd en geld

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Wat vinden werknemers van de communicatie van hun organisatie

    Wat vinden werknemers van de communicatie van hun organisatie?

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Moties en amendementen

    Waarom zien moties en amendementen eruit alsof ze in 1848 zijn geschreven?

    Lees meer pijltje

    Meer informatie?

    Stel je vraag aan Gonda. Zij helpt je graag verder.

    Foto van Gonda ter Maaten (meer informatie)
    Gonda ter Maaten

    Meer blogs over duidelijk schrijven

    Een zakelijke e-mail schrijven. Hoe moeilijk kan het zijn?

    Een zakelijke e-mail schrijven. Hoe moeilijk kan het zijn?

    Een zakelijke e-mail schrijven. Hoe moeilijk kan het zijn? Nou, moeilijker dan je denkt! Gebruik daarom onze tips.

    Lees meer pijltje
    Afbeelding boek Teksten die wél worden gelezen

    Baaz: boek voor betere zakelijke teksten

    Voorkom schrijfblunders. Boei je lezer van het eerste tot het laatste woord. En zorg ervoor dat hij of zij jouw tekst volledig begrijpt.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: een doeltreffende en lezersgerichte opbouw van je brief

    Een doeltreffende en lezersgerichte opbouw van je brief

    Wat is de juiste opbouw van een brief? Lees hoe je een lezersgerichte inleiding, kern en slot schrijft. En zo je gewenst doel bereikt.

    Lees meer pijltje

    Recente blogs

    Beeld bij: Spreken zonder woorden. De kracht van non-verbale communicatie

    Spreken zonder woorden: de kracht van non-verbale communicatie

    Non-verbale communicatie is alle communicatie die niet via woorden verloopt. Denk aan lichaamstaal, maar ook aan de toon waarop je iets zegt.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Je brief of e-mail afsluiten

    Je e-mail of brief afsluiten? Gebruik deze tips en voorbeelden

    Het afsluiten van je e-mail of brief. Hoe doe je dat? Vermijd clichézinnen en 'houd de deur open voor je lezer'.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Content maken op een strategische manier

    Content creëren op een strategische manier

    Stop met het maken van content met als enige doel je media te vullen. Lees hoe je content creëert om je strategische doelen te bereiken.

    Lees meer pijltje