Beeld bij: AD: Nooit CC'en en altijd even nalezen
02 april 2020: Femke Hainja

AD: Nooit CC’en en altijd even nalezen

Onze directeur Martijn Jacobs geeft tips over e-mailen in het Algemeen Dagblad.

Hoeveel berichten je ook op een dag moet typen, pas op voor gemakzucht. Een mail met alleen ‘zie bijlage’? Je gooit toch ook geen fysiek rapport op iemands bureau zonder iets te zeggen? Elke minuut die jij níet in een mail steekt, moet de lezer extra uittrekken.

Met deze tips e-mail je als een prof

Met deze tips van Martijn in het Algemeen Dagblad mail je voortaan als professional.

 

Wil je duidelijke e-mails schrijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste blogs en beste schrijf- en spreektechnieken.

    Ja, ik ga akkoord met hetprivacybeleid

    Gerelateerde blogs

    Beeld bij: CStories_Maar dan moeten onze ambtenaren totaal anders gaan denken

    Cstories: Maar dan moeten onze ambtenaren totaal anders gaan denken!

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Consultancy: Communicatie bepaalt de uitstraling van een organisatie

    Consultancy: Communicatie bepaalt de uitstraling van een organisatie

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Waarom eenvoudige taal alleen niet genoeg is

    Onze Taal: Duidelijke taal. Wat hebben we er precies aan?

    Lees meer pijltje

    Meer informatie?

    Stel je vraag aan Gonda. Zij helpt je graag verder.

    Foto van Gonda ter Maaten (meer informatie)
    Gonda ter Maaten

    Meer blogs over e-mails en brieven

    Een zakelijke e-mail schrijven. Hoe moeilijk kan het zijn?

    Een zakelijke e-mail schrijven. Hoe moeilijk kan het zijn?

    Een zakelijke e-mail schrijven. Hoe moeilijk kan het zijn? Nou, moeilijker dan je denkt! Gebruik daarom onze tips.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Whitpaper professioneel e-mailen

    Gratis whitepaper Professioneel e-mailen

    In deze whitepaper lees je meer over de strategie die je kunt volgen om een duidelijke zakelijke e-mail te schrijven.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: een doeltreffende en lezersgerichte opbouw van je brief

    Een doeltreffende en lezersgerichte opbouw van je brief

    Wat is de juiste opbouw van een brief? Lees hoe je een lezersgerichte inleiding, kern en slot schrijft. En zo je gewenst doel bereikt.

    Lees meer pijltje

    Recente blogs

    Beeld bij: Wat doet een copywriter

    Wat doet een copywriter?

    'Op een feestje noemde ik mezelf copywriter. Maar eenmaal thuis begon het te knagen. Kon ik mezelf zomaar zo noemen?'

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Spreken zonder woorden. De kracht van non-verbale communicatie

    Spreken zonder woorden: de kracht van non-verbale communicatie

    Non-verbale communicatie is alle communicatie die niet via woorden verloopt. Denk aan lichaamstaal, maar ook aan de toon waarop je iets zegt.

    Lees meer pijltje
    Beeld bij: Je brief of e-mail afsluiten

    Je e-mail of brief afsluiten? Gebruik deze tips en voorbeelden

    Het afsluiten van je e-mail of brief. Hoe doe je dat? Vermijd clichézinnen en 'houd de deur open voor je lezer'.

    Lees meer pijltje